تبیان، دستیار زندگی
متولیان اقتدار این نظام مسئول هستند که هیبت اقتدار نظام را در عرصه‌های بین‌المللی حفظ کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش راهپیمایی بزرگ تهران

مخالفت با اصل ولایت فقیه مخالفت با اصل امامت است / راه بازگشت از اشتباه باز است

تظاهرات میلیونی عاشورائیان تهران

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مخالفت با اصل ولایت فقیه مخالفت با اصل امامت است ، تاکید کرد: در اجلاس اخیر خبرگان تمام اعضای این مجلس بالاتفاق رای دادند که هیچ گزینه و مصداقی جز حضرت آیت الله خامنه‌ای برای رهبری امت اسلامی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد عصر امروز چهارشنبه در جمع راهپیمایان تهرانی در اعتراض به هتک حرمت عاشورا ، مقام ولایت فقیه را محور  اصلی نظام ارزشی ایران دانست و گفت: ایثارگری و دلاوریهای شما مردم دلاور ، مهر نومیدی و یاس برای همیشه بر دلها و مغزهای نابکار ضد این نظام و ضد این انقلاب بر سراسر کره زمین می‌زند.

وی اجتماع مردم را در راهپیمایی امروز نوید بخش این حقیقت خواند که این پایداری در ثبت حمایت از ولایت زمینه اصلی را مهیا ساخته تا صاحب اصلی از پشت پرده ظاهر شود و زمینه فرج ایشان را دقیقا آماده کند.

امام جمعه مردم مشهد با بیان اینکه همه تجمعات و همه احزاب ، همه تشکلها و جریانهای سیاسی در بستر دو جریان حزب الله و حزب الشیطان قرار دارد گفت : خداوند در قرآن هم مختصات جریان حزب الله را و هم جریان شیطان را مشخص کرده است.

وی با تفسیر برخی از آیات قرآن بر ولایت امر تاکید کرد و گفت: ولایت پذیری از امیرالمومنین امام علی (ع) امروز برای ما امکانپذیراست اما چگونه باید ولایت‌پذیر ایشان باشیم. آیا این جز معنی اطاعت از ولایت فقیه زمان دارد. مگر ولایت‌ امیرالمومنین به ائمه تا امام زمان منتقل نشد؟ حجت امامت امام زمان در میان ما مردمی که دسترسی به امام زمان نداریم بر حسب توضیح و نامه شریف خود ایشان ولی فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط است.

علم الهدی گفت : اگر کسی امروز ولی فقیه را پذیرا نباشد ولایت امام زمان را پذیرا نیست. اصل ولایت فقیه همان اصل امامت است و مخالفت با اصل ولایت فقیه مخالفت با اصل امامت است.

ولایت پذیری از امیرالمومنین امام علی (ع) امروز برای ما امکانپذیراست اما چگونه باید ولایت‌پذیر ایشان باشیم. آیا این جز معنی اطاعت از ولایت فقیه زمان دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری 20 سال پیش با 80 درصد آرا مقام معظم رهبری را انتخاب کردند اما در آخرین اجلاس خبرگان که چند ماه قبل برگزار شد تمام خبرگان مجتهد عادل و نماینده مردم 100 درصد رای دادند که روی کره زمین گزینه و مصداقی جز حضرت آیت الله خامنه‌ای وجود ندارد.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد : خداوند درسوره مبارکه مجادله مشخصه حزب‌ شیطان را نیز بیان کرده است؛ کسانی که با خدا و رسول خدا دشمنی می‌کنند، امروز هم که مظهر رسو‌ل‌الله، ولی فقیه و مقام معظم رهبری است، حزب‌الشیطان، دشمنان رهبرند. هر کس هم با هر عنوانی در صدد دشمنی با رهبری باشد، بنا به نص قرآن حزب‌الشیطان است.

وی افزود : با این معیار قرآنی در جامعه ما هم حزب‌الله مشخص می‌شود و هم حزب‌الشیطان . این سخنان ادعا ،‌ شعار ، اغراق و مبالغه نیست، بلکه استناد به قرآن است، با این استناد امروز ولایت‌پذیر رهبری، حزب‌الله و دشمن رهبری، حزب الشیطان است. امروز جنگ حزب‌الله و حزب‌الشیطان در عرصه این امت ظهور و بروز پیدا کرده است و این یک جنگ قطعی و صریح است؛ جنگ حزب‌الله در برابر حزب‌الشیطان.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: شما مرد و زن امروز با این جمعیت میلیونی آمده‌اید تا این واقعیت را ثابت کنید که امروز برای همیشه تکلیف جبهه حزب‌الله و حزب‌الشیطان باید مشخص شود.

علم‌الهدی افزود: حرف اول با سران فتنه و بسترگستران این حرکت حزب‌الشیطانی در کشور است. ما به سران فتنه اعلام می‌کنیم و می‌گوییم کاری را شروع کرده‌اید و از بغی به محاربه رسیده‌اید، آغاز کارتان بغی بود، خداوند در قرآن می‌فرماید کسانی که بغی می‌کنند عذاب الیم خدا برای آنهاست و شما حرکتتان را با بغی شروع کردید؛ یعنی در برابر نظام عدل مطالبه ناحق داشتید.

تظاهرات میلیونی عاشورائیان تهران

وی ادامه داد: امام عاقل این امت رهبر عظیم‌الشان انقلاب در روز 29 خرداد و در خطبه‌های نماز جمعه شما را به حق دعوت کردند و گفتند اگر اشکالی به انتخابات دارید آن را از طریق قانونی پیگیری کنید، اما شما بغی کردید و مطالبه ناحق ابطال انتخابات را داشتید. بغی شما بستر را آماده کرد و جریان‌های الحادی مارکسیستی و منافقین ناپاک در این بستر حرکت علیه نظام کردند؛ اما در روز آخر حرکت شما از بغی به محاربه انجامید.

علم‌الهدی همچنین گفت: حرکت روز عاشورا دقیقا محاربه بود، شاید شما بگویید شرط محاربه مسلح بودن است، توجه داشته باشید که فرمانده حرکت روز عاشورا منافقین بودند و آشوبگران عاشورا همان شعارهایی را سر می‌دادند که منافقین آنها را در روی سایت‌های خود منتشر کرده بودند. امام بزرگوار ما در جریان عملیات مرصاد فرمودند منافقین محاربند و هر کس در داخل کشور با محاربین اعلام همکاری و همراهی کند نیز محارب است.

امام جمعه مشهد با تاکید مجدد بر اینکه منافقین فرمانده عملیات روز عاشورا بودند، تصریح کرد: اینها هم نه تنها با منافقین همکاری کردند بلکه پیاده نظام و سرباز آنها شدند و به ملاک حکم امام کسانی که در روز عاشورا این غائله را برپا کردند محارب هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت : این جمعیت میلیونی امت به این سران فتنه، اعلام می‌کند که چون رهبر معظم انقلاب راه توبه را برای شما باز گذاشته‌اند، در یک ضرب‌الاجلی که باید دستگاه قضایی کشور معین کند،  توبه کنید و به دامن رهبر برگردید و اگر توبه نکردید شما محاربید و این مردم و این نظام با شما با عنوان محارب برخورد می‌کند.

وی همچنین خطاب به متولیان اقتدار نظام گفت: متولیان اقتدار این نظام مسئول هستند که هیبت اقتدار نظام را در عرصه‌های بین‌المللی حفظ کنند. نظام ما امروز روی کره زمین مقتدرترین نظام است؛ نظامی که مجهز به همه‌ تجهیزات و امکانات و توانمندی‌های نظامی و انتظامی است و در عین حال میلیونها انسان این امت پشتوانه این نظام هستند. امروز نظامی با این اقتدار در روی کره زمین وجود ندارد.  دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، نظامی و قضایی مسئول هستند که اقتدار این نظام و هیبت اقتدار این نظام را حفظ کنند.

وی افزود: این نظام به جان مردم بسته است و اصل محوری این نظام ولایت فقیه است. این مملکت زیر چکمه 40 هزار مستشار آمریکایی بود. این مملکت در دست نظام ستمشاهی بود و این مردم با سینه‌ خشک به استقبال گلوله داغ رفتند، قطره قطره خون خود را داده‌اند تا ولایت فقیه را حاکم کردند.

متولیان اقتدار این نظام مسئول هستند که هیبت اقتدار نظام را در عرصه‌های بین‌المللی حفظ کنند

نماینده مردم مشهد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مردم حاضر اظهار کرد: امروز در انتهای فلات آفریقا، در لابه‌لای جنگل‌های آمازون و در اقصی نقاط جهان اگر یک مسلمان که برای اسلام قلبش می‌تپد بخواهد مظهری از فدائیان پیغمبر در جنگ بدر و احد به یاد بیاورد، منظره شما مردم در نظرش مجسم می‌شود. شما مردم خیلی مقام و منزلت دارید و با این وفاداری و فداکاری می‌دانید به چه موقعیتی رسیده‌اید؟ به موقعیتی که امیرالمومنین (ع) امروز به شما افتخار می‌کند و می‌گوید اگر آن روز من تنها بودم و دستم را بستند و عزیزترین عزیزانم را مقابل چشمم کتک زدند؛ اما امروز این همه فدایی، قربانی، ایثارگر در راه من وجود دارد.

وی ادامه داد: از علی و زهرای (س) آن روز یک نواده باقی ماند و سایه‌اش بر سر ما افتاد. یا رسول‌الله این مردم این نواده باقی مانده از علی را این‌گونه روی دست گرفته‌اند و خون رگ‌های بدن خود را به او تقدیم می‌کنند.

وی گفت: جنگ نرم فضای کشور ما را گرفته است. سرباز جبهه دفاع در برابر جنگ نرم، شما برادران و خواهران هستید؛ پس جنگ را جدی بگیرید، تهاجم دشمن را قطعی بدانید و خود دشمن را هدف قرار دهید. نباید از این به بعد انفعالی برخورد کنیم. از این به بعد درست نیست که یک عده مزدور ناپاک جیره‌خوار دشمن بیایند دست به یک جنایت سخیف بزنند و بعد ما انفعالی برخورد کنیم و به خیابان بریزیم.

به گزارش مهر ، علم‌الهدی با تاکید بر این‌که " باید از این به بعد ابتکار عمل در دست خودمان باشد" افزود: ما نباید انفعالی برخورد کنیم که این‌ها بیایند حرکت‌هایی انجام دهند، توطئه‌هایی انجام دهند، دست به عثمان‌کشی زده شود و آن‌ها این موج را بگیرند و بر روی آن سوار شوند و بعد بخواهند استفاده کنند. افرادی که در برابر مقام ولایت ایستاده‌اند منفور و مطرود همه هستند و همه از آن‌ها بیزارند و با هر سابقه، ژست و قیافه‌ای، این‌ها امروز از نظر مردم ناپاک‌ترین و منفورترین هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعارهای تجمع‌کنندگان خطاب به آنها گفت: اگر شعارهای شما متوجه اشخاص بشود شخصیت شما و شخصیت شعارتان را پایین می‌آورد. اشخاص را رها کنید؛ چراکه جنگ ما در دنیا با ضد ولایت فقیه و با استکبار است پس ما نباید جبهه را فراموش کنیم.

حرمت‌شکنی ارزشها نشانه عمق کینه استکبار است/ جانفشان راه ولایت هستیم

تظاهرات میلیونی عاشورائیان تهران

مردم تهران در قطعنامه پایانی راهپیمایی عصر چهارشنبه خود اعلام کردند: اغتشاش و آشوبگری معدودی ضدانقلاب و ضددین و حرمت‌شکن نسبت به ارزشها و آرمانهای اسلامی بیانگر عمق توطئه و فتنه علیه تمامیت ارضی، منافع ملی و نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان به سرکردگی استکبار و صهیونیسم بین‌الملل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن قطعنامه به این شرح است: انقلاب اسلامی در ایران که معجزه بزرگ قرن و تجدید حیات اسلام نام گرفت، الهام گرفته از نهضت حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه‌السلام) است.

صف‌ بندی و مقابله استکبار، صهیونیسم بین‌الملل و ایادی وابسته به آن در برابر این نهضت الهی همانا ناشی از ماهیت عدالت‌ خواهی و ظلم‌ستیزی انقلاب اسلامی و پیوند آن با آموزه‌های عاشورای حسینی است.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه ولایت فقیه که استمرار راه انبیاء و امامان معصوم (علیهم‌السلام) است میراث گرانقدر معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) می‌باشد که افتخارات و دستاوردهای عظیم و بی‌بدیل سه دهه گذشته برای ملت سلحشور، انقلابی و غیرتمند ایران اسلامی را فراهم ساخته است و دشمنان قسم‌خورده همواره در کمین بوده‌اند تا در هر فرصتی از ملت بزرگ ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی انتقام بگیرند اما، زهی خیال باطل که راه به جایی نخواهند برد.

در همین راستا در روز عاشورای حسینی روز حزن و اندوه و مصیبت عظمای سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه‌السلام) که روز عزای عمومی جهان بشریت محسوب می‌گردد و در ایران اسلامی که، کانون جوشان عشق و ارادت به سرور شهیدان می‌باشد، معدودی ضد انقلاب و فتنه‌گر که مخالف امنیت، آسایش، پیشرفت، آبادانی، سربلندی و عزت مردم ایران هستند در برخی از خیابان‌های تهران با هدایت و پشتیبانی رسانه‌های بیگانه و نیز برخی قدرت‌های استکباری، مقدس‌ترین ارزش‌های اسلامی را نشانه گرفته و با هلهله، سوت و کف به تخریب اموال دولتی، اماکن عمومی، سنگ‌پرانی و حمل سلاح‌های گرم و سرد به صفوف نمازگزاران و عزاداران حسینی وحشیانه یورش برده، حتی به ساحت قرآن کریم جسارت کرده‌اند و بدین‌سان کارنامه ننگین وارثان یزیدیان را سیاه و سیاه‌تر نمودند.

شما مردم خیلی مقام و منزلت دارید و با این وفاداری و فداکاری می‌دانید به چه موقعیتی رسیده‌اید؟ به موقعیتی که امیرالمومنین (ع) امروز به شما افتخار می‌کند و می‌گوید اگر آن روز من تنها بودم و دستم را بستند و عزیزترین عزیزانم را مقابل چشمم کتک زدند؛ اما امروز این همه فدایی، قربانی، ایثارگر در راه من وجود دارد

اینک، ما شرکت‌کنندگان در این تجمع عظیم و تاریخی ضمن اعلام انزجار و برائت از اقدام ننگین و شرم‌آور معدودی عوامل ضد انقلاب و ضد دین با ندای توحیدی و وحدت‌آفرین "الله اکبر" مواضع خود را اعلام می‌نماییم:

1ـ اغتشاش و آشوبگری معدودی ضدانقلاب و ضددین و حرمت‌شکن نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی بیانگر عمق توطئه و فتنه علیه تمامیت ارضی، منافع ملی و نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان قسم‌خورده به سرکردگی استکبار و صهیونیسم بین‌الملل می‌باشد.

ما از همه اقشار مردم به خصوص جوانان و دانشجویان آگاه و غیور می‌خواهیم تا با حفظ هوشیاری، ارتقاء بصیرت انقلابی، اعتماد، اتحاد و وحدت حول محور ولایت فقیه و مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش آنان برای ایجاد شکاف و تفرقه در میان صفوف متحد و یکپارچه ملت بزرگ ایران را نقش بر آب نمایند.

2ـ ما در تجمع بزرگ عاشورائیان برای آخرین بار به برخی جریانات سیاسی و اشخاص که با شکست در انتخابات با نه بزرگ مردم مواجه شدند و به جای تن دادن به قانون و رأی اکثریت نمایش و بازی تقلب را به راه انداختند و زمینه‌ساز و بستری برای ساختارشکنی، هنجارشکنی و اقدامات ضد انقلابی شدند و بسیاری از اغتشاشات پس از انتخابات با سکوت، همراهی یا حمایت آنان بوده است قاطعانه هشدار می‌دهیم که اگر به صراحت از ضد انقلاب حرمت‌شکن و یزیدیان وابسته به استکبار و صهیونیسم بین‌الملل اعلام بیزاری و برائت نجویید و همچنان بر لجاجت و پیمودن راه باطل و خلاف مسیر ملت و اسلام پای‌فشاری نمائید، با خشم ملت انقلابی و غیور ایران اسلامی مواجه و برای همیشه از صحنه طرد خواهید شد.

تظاهرات میلیونی عاشورائیان تهران

3ـ ملت ایران گستاخی عوامل فتنه و ضد انقلاب را ناشی از عدم برخورد قاطع و انقلابی نهادها و دستگاه‌های مسئول امنیتی، اطلاعاتی و قضایی کشور می‌داند. ما اعلام می‌کنیم اغتشاشگران و آشوبگران روز عاشورا را که علیه قرآن، ارزش‌ها و مقدسات اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دست به توطئه زدند، مصداق بارز ضد انقلاب، مفسد فی‌الارض و محارب با خدا می‌دانیم و از نهادهای مسئول خواهان شناسایی، محاکمه عاملان و مسببان این حرمت‌شکنی و اشد مجازات برای آنان هستیم.

4ـ ما با تقدیر و تشکر از اقدامات روشنگرانه و شجاعانه رسانه ملی در افشاگری جریان فتنه و نقش رسانه‌های وابسته به استکبار و سازمان‌های جاسوسی در تحریک آشوب‌ها، قاطعانه از دولت انقلابی می‌خواهیم از موضع اقتدار و عزت و صلابت در روابط خود با کشورهای حامی منافقین و ضد انقلاب از جمله انگلیس و فرانسه تجدید نظر نماید.

5ـ ملت مسلمان و انقلابی ایران ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام راحل(رحمة الله علیه) و شهیدان انقلاب اسلامی بار دیگر با نایب الامام، ولی امر مسلمین جهان و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، تجدید میثاق نموده و پاسداری از اصل ولایت فقیه را دفاع از ارزش‌های اسلامی و فرهنگ عاشورایی سرور آزادگان جهان، حضرت امام حسین(علیه‌السلام) و اصحاب و یاران باوفایش دانسته و آمادگی خود را برای لبیک و جانفشانی در راه پاسداری از حریم مقدس ولایت اعلام می‌داریم.

بازتاب گسترده حماسه عاشورایی ملت ایران در رسانه های بیگانه

رسانه های خبری جهان با پوشش اخبار راهپیمایی گسترده مردم ایران در اعتراض به حرمت شکنی روز عاشورا به حمایت قاطع ملت بزرگ کشورمان از نظام اسلامی اقرار کردند و برخی از آنها نیز همچنان به خبرسازی و جریان سازی و حمایت از فتنه گران و اغتشاشگران ادامه می دهند.

شبکه تلویزیونی العربیه، امروز نیز همانند روزهای گذشته با پخش تصاویر اغتشاشگران، تنها به پخش برخی تصاویر از تظاهرات میلیونی ملت عاشورایی ایران بسنده کرد تا بار دیگر خشم و کینه خود از نظام و حضور میلیونی مردم ایران ثابت کند

به گزارش خبرگزاری مهر، تظاهرات گسترده و میلیونی مردم سرتاسر ایران اسلامی، در محکومیت حرمت شکنی در روز یکشنبه گذشته مصادف با عاشورای حسینی، بازتاب وسیعی در رسانه های جهان داشت.

خبرگزاری فرانسه با انتشار خبر این تظاهرات، از حضور میلیونی مردم در شهرهای سراسر ایران خبر داد.

به نوشته این خبرگزاری، تنها در تهران صدها هزار نفر از مردم با حضور در میادین این شهر صدای اعتراض خود را به گوش مخالفان نظام رساندند. بر این اساس آنها همچنین خواستار پایان خشونتها و برخورد قاطع با عوامل بی حرمتیها در روز عاشورا شدند.

خبرگزاری رویترز نیز با اعلام خبر حضور صدها هزار نفری مردم شهر تهران در راهپیمایی امروز، این تجمع را هشدار مردم ایران به مخالفان نظام این کشور ارزیابی کرد. این خبرگزاری با نادیده گرفتن حضور میلیونی ملت در گزارش خود نوشت که هزاران نفر با حضور در خیابانهای تهران خواستار برخورد با عوامل اغتشاشات روز عاشورا شده اند.

تظاهرات میلیونی عاشورائیان تهران

این در حالی است که شبکه های تلویزیونی غربی نیز به پوشش خبرهای مربوط به راهپیمایی امروز پرداختند. شبکه بی بی سی از حضور گسترده مردمی در شهرهای ایران در حمایت از دولت ایران خبر داد و اعلام کرد که دهها هزار نفر از مردم شهرهای تهران، شیراز، قم و دیگر شهرها با برگزاری راهپیماییهای اعتراض آمیز شعار "مرگ بر منافق" سر دادند.

این شبکه در عین حال با تکرار مواضع ضد ایرانی خود به واکنشهای مداخله جویانه کشورهای اروپایی و آمریکا درباره وقایع اخیر ایران و به اعتراض دولتهای انگلیس، فرانسه، کانادا، آلمان و آمریکا به رویکرد دولت این کشور در برابر اغتشاشگران اشاره کرد.

همچنین شبکه های تلویزیونی الجزیره عربی و انگلیسی، فرانس 24، بی بی سی عربی، سی ان ان، راشا تودی، دویچه وله و یورو نیوز با پخش تصاویری از حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی امروز به پوشش اخبار مربوط به این رویداد پرداختند.

هر چند این رسانه ها بر خلاف ادعاها و شعارهای خود مبنی بر آزادی بیان و رسانه که گوش فلک را کر کرده، در حالی که تحرکات جمع اندکی از اغتشاشگران را به طور گسترده و در صدر خبرهای خود قرار می دادند، تلاش کردند تظاهرات میلیونی ملت ایران از نظام اسلامی و ولایت فقیه را حمایت از دولت القا کنند.

در این میان شبکه تلویزیونی العربیه که به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر، به خبرسازی و جریان سازی بر ضد کشورمان و پخش گسترده خبرهای بی اساس پایگاههای اینترنتی می پردازد و تحرکات اغتشاشگران را در صدر خبرهای خود قرار می داد، امروز نیز همانند روزهای گذشته با پخش تصاویر اغتشاشگران، تنها به پخش برخی تصاویر از تظاهرات میلیونی ملت عاشورایی ایران بسنده کرد تا بار دیگر خشم و کینه خود از نظام و حضور میلیونی مردم ایران ثابت کند.

تنظیم:س.آقازاده