تبیان، دستیار زندگی
بخش فیلم و انیمیشن از بهار 1388 فعالیت خود را آغاز کرده و تا زمستان 1388 بیش از شش هزار ویدئو را در موضوعات مختلف در اختیار کاربران قرار داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی بخش فیلم و انیمیشن

معرفی بخش فیلم و انیمیشن

با گسترش روز افزون پهنای باند و سرعت اینترنت در جهان و ایران، استفاده از ویدئوهای اینترنتی شکلی فراگیر یافته است. ایجاد سهولت در تولید ویدئو (Brodcast) به علاوه جذابیت های این عرصه، ما را بر آن داشت تا با ایجاد بانک ویدئویی تبیان به نام بخش "فیلم و انیمیشن" نیاز امروز و آینده کاربران را تأمین نماییم.

بخش فیلم و انیمیشن از بهار 1388 فعالیت خود را آغاز کرده و تا زمستان 1388 بیش از شش هزار ویدئو را در موضوعات مختلف در اختیار کاربران قرار داده است.

یکی از مهمترین ویژگی های "فیلم و انیمیشن" تبیان، تنوع محتوایی آن است. ویدئوها در 15 موضوع کلی زیر دسته بندی شده اند که هر کدام نیز شامل زیرگروه هایی می باشند:

1. اخبار و حوادث:

شامل ویدئوهای خبری، گزارشهای تصویری و فیلمهایی از حوادث روز

2. مستندهای اجتماعی:

ویدئوهای مستند درباره معضلات اجتماعی همچون اعتیاد، قرصهای روانگردان، ایدز، آفات اینترنت، پارتی های شبانه، آسیب شناسی نخبگان و ...

3. فیلمهای سیاسی:

شامل فیلمهای مستند، گزارشی، کلیپ و ... مرتبط با مسائل سیاست داخلی و خارجی همچون انقلاب اسلامی، مقاومت اسلامی مردم فلسطین، حزب الله لبنان، انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران، جریانهای سیاسی ایران و ...

4. فیلمهای آموزشی:

فیلمهای آموزشی در موضوعات هنری، پزشکی و سلامت، IT و رایانه، فناوری های نوین و ...

5. طبیعت وحش:

فیلمهایی جذاب از حیات وحش ایران و جهان

6. کارتون و انیمیشن:

مجموعه ای جذاب و پربار از کارتوهای دیدنی و انیمیشنهای زیبا و حرفه ای

7. فیلم و سریال:

شامل بهترین بخشها و سکانسهای فیلمها و سریالهای سینما و تلویزیون و گلچینی از برنامه های پر بازدید تلویزیون. جشنواره ها نیز بخشی است شامل گزیده ای از فیلمهای کوتاه راه یافته به جشنواره های داخلی و خارجی. مجموعه "تاریخ مصور" در این بخش، نیز گنجینه ای است از سکانسهای برتر فیلمها و سریالهای تاریخی درباره تاریخ انبیا، تاریخ اسلام و تاریخ ایران. سینمای ایران بخشی است شامل بهترین یا معروف ترین سکانسهای سینمای ایران و همچنین تیزرهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی ایرانی

8. کمدی خنده:

مجموعه ای از بهترین آثار کمدین های مشهور چون چارلی چاپلین، لورل و هاردی، مستر بین و ... و همچنین نمایشهای طنزی چون ساعت خوش، فیتیله ای ها و کلیپ های خنده دار و دوربین مخفی و ...

9. دیدنی ها:

شامل مجموعه ویدئوهایی جذاب از موزیک ویدئوها، کلیپ های حادثه ای، شگفتیهای جهان، ایران شناسی و ...

10. ورزشی:

ویدئوهای ناب ورزشی شامل موضوعات متنوعی چون جام جهانی، مراسم المپیک، لیگ برتر، گلهای تاریخی، بازیکنان برتر، گلچین برنامه 90 و ...

11. اهل بیت علیهم السلام:

مجموعه ای کامل از بهترین ویدئوهای مرتبط با اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم شامل مداحی ها، مولودی ها، فیلمهای کوتاه، کلیپ ها، نمایشها و تعزیه ها و ...

12. نغمات آسمانی:

ویدئوهایی از نغمات زیبایی از قاریان برجسته قرآن، اذان، تواشیح و ...

13. دین در قاب تصویر:

مجموعه ای ناب از ویدئوها درباره عقاید، احکام، اخلاق، اصول و فروع دین

14. شخصیتها:

فیلمهایی درباره شخصیتهای مذهبی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری

15. دفاع مقدس:

فیلمها و ویدئوهایی در موضوع دفاع مقدس شامل: سرداران شهید، عملیات ها، جانبازان و ایثارگران، شهید آوینی، سینمای دفاع مقدس، نغمه های عشق و شور و ...

در منوی قرمز سمت راست نیز بخشهای ذیل وجود دارد:

معرفی بخش فیلم و انیمیشن

1. نقد و نظر/ اخبار فیلم و انیمیشن:

در این صفحه اخبار و وقایع دنیای فیلم و انیمیشن به ویژه حوزه ویدئوهای اینترنتی و همچنین آخرین تغییر و تحولات بخش فیلم و انیمیشن تبیان در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

2. نقد و نظر/ نقد و بررسی:

در این قسمت به کمک کاربران گرامی به بررسی و نقد و توضیح برخی از آخرین ویدئوهای بارگزاری شده می پردازیم. گاهی نیز نقد و بررسی یک سایت ویدئویی را در دستور کار قرار خواهیم داد. البته در انتخاب موضوع مورد بحث و ادامه یافتن آن، حجم نظرات یا درخواست های کاربران نقش تعیین کننده ای دارد.

3. نقد و نظر/ نظرسنجی ها:

در این مجموعه با استفاده از روشهای گوناگون نظرسنجی و پرسمان در یکی از سه موضوع زیر، کاربران می توانند به مشارکت هر چه بیشتر و کسب امتیاز از تبیان بپردازند:

الف- شرکت کاربران تبیان در جشنواره های فیلم کوتاه و انتخاب اثر منتخب کاربران تبیان

ب- انتخاب بهترین ویدئوی تبیان، انتخاب بهترین مجموعه ویدئو، یا انتخاب بهترین ویدئو از یک مجموعه

ج- پاسخ به پرسشهایی درباره مضمون و محتوای یک ویدئو و کسب امتیاز

4. ویژه های فیلم:

با توجه به وجود ویدئوهای بسیار مرتبط با برخی مناسبتها، ویژه های فیلم امکانی را فراهم می کند تا کاربران بتوانند بهترین ویدئوهای مرتبط با یک مناسبت را در زمان مناسب در یکجا مشاهده کنند.

5. آنچه شما خواسته اید:

در این قسمت کاربران می توانند تقاضای خویش و سفارشات خود را درباره تهیه و بارگذاری فیلم یا ویدئوی مشخصی به ثبت برسانند و از طریق همین قسمت نیز می توانند پیگیر انجام سفارش خود باشند.

معرفی بخش فیلم و انیمیشن

6. راهنمای استفاده:

در این مجموعه سعی کردیم تا با راهنمایی دقیق کاربران، امکان دانلود آسان یا پخش آنلاین را فراهم نموده و به پرسشهای کاربران در مورد استفاده بهتر از بخش فیلم و انیمیشن پاسخ دهیم.

7. تازه ترین ها:

صفحه ای است که در آن ویدئوها بر اساس تاریخ بارگذاری به نمایش در آمده و کاربران می توانند آخرین ویدئوهای بارگذاری شده را مشاهده نمایند.


تهیه و تنظیم: مجتبی طاهری

بخش فیلم و انیمیشن تبیان