تبیان، دستیار زندگی
با نزدیک شدن به طولانی ترین شب در طی سال و قرار گرفتن خورشید در نقطه ی انقلاب زمستانی در آسمان که گویای کوتاهترین ترین روز در طی یکسال است، مراسمی به....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختتامیه سال جهانی نجوم

اختتامیه سال جهانی نجوم

در روز یکشنبه 29 آذر

با نزدیک شدن به طولانی ترین شب در طی سال و قرار گرفتن خورشید در نقطه ی انقلاب زمستانی در آسمان که گویای کوتاهترین ترین روز در طی یکسال است، مراسمی به همت انجمن صلح آسمانی (Star Pease) با همکاری مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در سالن کهکشان این مرکز برگزار شد. طی این برنامه ابتدا سرکار خانم دکتر جمالی، استاد سرشناس دانشگاه تهران، از پیشکسوتان مبارزه با آلودگی محیط زیست و از مؤسسین انجمن زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست در مورد " همگرایی جنایی برای حفاظت از محیط زیست" با مخاطبان سخن گفتند.

اختتامیه سال جهانی نجوم

سپس آقای پوریا ناظمی دبیر سرویس علمی روزنامه جام جم و منجم آماتور فعال در این عرصه، به ایراد سخنرانی با عنوان " توسعه و ترویج نجوم، زمینه ساز صلح" پرداخت.

اختتامیه سال جهانی نجوم

و در انتهای برنامه، اعضای انجمن صلح آسمانی، گزارشی مبنی بر فعالیت این گروه در پروژه بین المللی ویژه سال جهانی نجوم با عنوان " صلح ستارگان" ارائه کردند.

اختتامیه سال جهانی نجوم

این انجمن اقدام به برگزاری شب رصدی، ایراد سخنرانی و نمایشگاه تصویر تجومی با همکاری 37 گروه از 28 کشور جهان در مناطقی که کشورها مرز خاک مشترک دارند، نموده و به وسیله ی آسمان مشترک، مرزهای سیاسی را از بین بردند.

این گروه قصد دارد پس از اتمام سال جهانی نجوم، فعالیت های خود را ادامه و گسترش دهند.

اختتامیه سال جهانی نجوم

تهیه: نوید فرهاد

تنظیم: نسرین صادقی