تبیان، دستیار زندگی
همزمان با ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) كتاب «مصائب حسین(ع)» با هدف تعمیق باورهای دینی و یادآوری فلسفه قیام سومین پیشوای شیعیان، توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس منتشر شد و در اختیار مسلمانان و انجمن‌های اسلامی فرانسوی قرار گ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«مصائب حسين(ع)» به زبان فرانسوي منتشر شد
کتاب

همزمان با ماه محرم و ايام سوگواري اباعبدالله الحسين(ع) كتاب «مصائب حسين(ع)» با هدف تعميق باورهاي ديني و يادآوري فلسفه قيام سومين پيشواي شيعيان، توسط رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در پاريس منتشر شد و در اختيار مسلمانان و انجمن‌هاي اسلامي فرانسوي قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين كتاب مي‌كوشد با توجه به منابع معتبري كه واقعه كربلا را بازگو كرده‌اند، دلايل و چگونگي قيام امام حسين(ع) را توصيف كند.

اين نوشتار در شش فصل علل وقوع انقلاب عاشورا، وقايع مرتبط با آن و سرانجام دستاوردهاي سياسي، اجتماعي و اخلاقي عاشورا و كربلا را بررسي و تحليل مي‌كند.

كتاب «مصائب حسين(ع)» به نوعي به بازنگري مجدد يك انقلاب الهي و تاثيرات جهاني آن در طول تاريخ مي‌پردازد.

نويسنده كتاب «سعيد موسوي» از دانشجويان ايراني مقيم فرانسه است كه با هماهنگي رايزني فرهنگي به نگارش اين كتاب اهتمام ورزيد.

كتاب «مصائب حسين(ع)» با بررسي محتوايي و شكلي توسط رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در پاريس ويرايش شد و سرانجام در آستانه ماه محرم به چاپ رسيد.