تبیان، دستیار زندگی
بر پایه این تفاهم نامه كه به امضای علی اكبر اشعری مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی و علیرضا طالب پور مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان رسید، مقرر شد به منظور تسهیل دسترسی پژوهشگران به محتوای مورد نیاز در مراكز مهم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با همکاری تبیان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی صورت پذیرفت:

كنسرسیوم صاحبان محتوای كشور تشکل گردید

تفاهم نامه

با امضای تفاهم نامه مشاركت در ایجاد كنسرسیوم صاحبان محتوا، سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران به كنسرسیوم صاحبان محتوای كشور پیوست.

بر پایه این تفاهم نامه كه به امضای علی اكبر اشعری؛ مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی و علیرضا طالب پور؛ مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان رسید، مقرر شد به منظور تسهیل دسترسی پژوهشگران به محتوای مورد نیاز در مراكز مهم كتابخانه ای و اسنادی كشور؛ تولید كنندگان و صاحبان محتوا در كشورمان به اشتراك گذاری اطلاعات بر اساس استانداردهای مورد توافق بپردازند.

تفاهم نامه

در این طرح كه با پیوستن سازمان اسناد و كتابخانه ملی كشورمان به عنوان حافظه علمی و فرهنگی كشور و همچنین متولی تعیین استاندارهای اطلاع رسانی كشور وارد فاز جدیدی شد، قرار است با ایجاد یك پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی واحد به پژوهشگران این امكان داده شود تا علاوه به مراجعه به پایگاه های متعدد اینترنتی برای دست یابی به محتوای مورد نظر ؛ به پایگاه این كنسرسیوم مراجعه كنند.

بسترسازی و همكاری تولید كنندگان محتوا در كشور برای گردآوری، تبدیل، ساماندهی، حفاظت و ارائه اطلاعات به شكل رقومی در سطح ملی از جمله مفاد تفاهم نامه مشاركت در ایجاد كنسرسیوم صاحبان محتوا است كه تا به امروز به امضای مراكزی همچون دانشگاه تهران، سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی، كتابخانه مجلس شورای اسلامی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (این داک)، مركز نشر دانشگاهی، سازمان تبلیغات اسلامی و موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان رسیده است.

تنظیم: هومن بهلولی