تبیان، دستیار زندگی
حسین صفری، مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران می‌گوید: با تسهیلات به وجود آمده از سوی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، علاوه بر نمایشگاه‌ كتاب تهران، در نمایشگاه‌های استانی كتاب نیز كارت‌های خرید الكترونیكی كتاب به جای بن‌های كاغذی استفاده می‌شوند./
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كارت‌هاي الكترونيكي جايگزين بن‌هاي كاغذي مي‌شوند
صفری

حسين صفري، مدير اجرايي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران مي‌گويد: با تسهيلات به وجود آمده از سوي موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي، علاوه بر نمايشگاه‌ كتاب تهران، در نمايشگاه‌هاي استاني كتاب نيز كارت‌هاي خريد الكترونيكي كتاب به جاي بن‌هاي كاغذي استفاده مي‌شوند.

صفري به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: پس از 9 ماه كار كارشناسي از سوي موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران، شرايطي فراهم شد تا با استفاده از دستگاه‌هاي كارت‌خوان، بن‌هاي كاغذي از نمايشگاه‌هاياستاني كتاب حذف شوند.

وي افزود: جلسات متعددي براي ايجاد شرايط فني استفاده از كارت‌خوان‌ها در نمايشگاه‌هاي‌ استاني برگزار شد و در مجموع اين كار با همكاري بانك صادرات، موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران و ادارات كل ارشاد استان‌ها انجام مي‌شود.

صفري اضافه كرد: نمايشگاه استان گلستان كه امروز به كار خود پايان مي‌دهد، نخستين تجربه ما در استفاده از بن‌هاي الكترونيكي خريد كتاب در استان‌ها بود.

مدير اجرايي نمايشاه كتاب تهران با تاكيد اينكه از اين پس در تمام نمايشگاه‌هاي استاني از بن‌هاي الكترونيكي استفاده خواهد شد، تاكيد كرد: استفاده از اين بن‌ها قابليت تحليل داده‌ها را از سوي برگزاركنندگان نمايشگاه بالا مي‌برد و به آن‌ها اجازه مي‌دهد آمار دقيقي از ميزان خريد و مراجعات بازديدكنندگان داشته باشند.

وي تصريح كرد: ‌طرح استفاده از بن‌هاي الكترونيكي خريد در نمايشگاه گرگان به صورت آزمايشي انجام شد تا نواقص جزئي طرح به مرور برطرف شود.