تبیان، دستیار زندگی
آیا میدانید ۷۰ در صد از سلاحهای سپاه در زمان ۸ سال دفاع مقدس از غنایم این جنگ بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسلحه های سپاه از کجا تامین شد ؟

آیا میدانید ۷۰ در صد از سلاحهای سپاه در زمان ۸ سال دفاع مقدس از غنایم این جنگ بود .

تصاویر 3 اسلحه متفاوت که از عراقیها به غنیمت گرفته شد .

۱- اسلحه های گوشه زن  :

یکی از غنایمی بود که در جنگ ۸ ساله عراق علیه ایران بدست رزمندگان دلاور ایرانی به غنیمت گرفته شد.

تاریخچه سلاح :

برای اولین بار در نبردهای سنگین و خشونت بار خیابانی در استالینگراد بود كه ایده ساخت تسلیحات گوشه زن ، به ذهن سربازان آلمانی خطور كرد و در مدت زمان كوتاهی نیز ، این سلاح توسط طراحان قدرتمند كارخانه اشمایزر طراحی شد و نمونه های اولیه آن ، برای آزمایش به استالینگراد ارسال شد و در آن زمان بود كه سربازان روسی ، متوجه نكته عجیبی در زد و خوردهای كوچه به كوچه استالینگراد شدند. آنها گلوله را می دیدند ، اما اثری از تیرانداز نبود.

با پایان یافتن جنگ جهانی دوم ، این ایده بی نظیر نیز مانند دهها پروژه دیگر ، در اثر رخوت بعد از جنگ از یادها رفت و به فراموشی سپرده شد.در جنگ های شهری یا درگیری های پلیسی و كلآ در هر نوع عملیاتی كه در فضاهای محدود و بسته صورت می گیرد ، یك سلاح گوشه زن می تواند جان دهها سرباز یا پلیس را نجات دهد و تجهیز نیروهای نظامی و انتظامی هر كشوری منجمله ایران به این نوع تسلیحات ، بسیار مهم و حیاتی است .

اسلحه

در ایران نیز نیروهای رهایی گروگان و جنگ شهری سپاه ، از این اسلحه استفاده می کنند. اولین بار ایران این اسلحه را به طور غنیمت از نیروهای بعثی عراق به دست آوردند و پس از آشنایی با طرز کار این اسلحه ، مقدار محدودی از آن را خریداری و در اختیار نیروهای ویژه خود قرار داد.

۲- راکت انداز متفاوت:

یکی دیگر از این غنایم وسیله ای است که در تصاویر زیر مشاهده میفرمایید موشک انداز یا پرتاب گر راکت .

اسلحه
اسلحه
اسلحه
اسلحه

۳- بی بی کلاش :

در دوره مربگیری نظامی یکی از اساتید مربوطه جناب آقای پیوسته از مربیان با تجربه آموزش ناحیه کاشان و اران وبیدگل درباره اسلحه زیر اینگونه توضیح داد که در زمان جنگ بعضی از افسران زن عراقی اسلحه های مخصوصی در دست داشتند که از نوع کلاشینکف ولی در ابعاد کوچکتر بود که رزمندگان پس از بدست آوردن ان لقب بیبی کلاش بر آن نهادند.

لازم بذکر است بعضی از این افسرها از کشورهایی همچون لیبی و سودان نیز بودند و این اسلحه ها به سفارش رژیم بعث عراق و صرفا جهت زنان سفارش داده شده بود .

اسلحه
اسلحه


منبع :

وبلاگ ناگفته های تصویری دفاع مقدس

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی