تبیان، دستیار زندگی
امكان مطالعه آن‌لاین كتاب‌های الكترونیكی، ذخیره و امانت كتاب توسط كتابخانه مجازی «ایراكت» فراهم شد. این كتابخانه با بیش از 53 هزار عنوان كتاب از 130 ناشر، خدمات مختلف و متنوعی برای دوستداران كتاب فراهم كرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امكان مطالعه آن‌لاين 53 هزار كتاب در كتابخانه «ايراكت»
کتابخانه

امكان مطالعه آن‌لاين كتاب‌هاي الكترونيكي، ذخيره و امانت كتاب توسط كتابخانه مجازي «ايراكت» فراهم شد. اين كتابخانه با بيش از 53 هزار عنوان كتاب از 130 ناشر، خدمات مختلف و متنوعي براي دوستداران كتاب فراهم كرده است.

مدير كتابخانه مجازي «ايراكت» به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: آثار ناشراني چون اميركبير، ققنوس، چشمه، انجمن آثار مفاخر، حيان و ... در اين كتابخانه در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

رسول پيرهادي افزود: كاربران مي‌توانند با پرداخت حق عضويت در سه مرحله زماني سه ماهه، شش ماهه و يك ساله، با مبالغ سه هزار، پنج هزار و هشت هزار تومان عضو اين كتابخانه شوند.

وي با بيان اينكه كاربران در صورت عضويت مي‌توانند به صورت آنلاين كتاب‌هاي مورد علاقه خود را مطالعه كنند، گفت: امكاني براي اعضاي اين كتابخانه فراهم شده است تا هر هفته سه كتاب را به صورت رايگان ذخيره كنند.

پيرهادي ادامه داد: اين كتاب‌ها به مدت 10 روز بر روي رايانه افراد فعال است و پس از آن به صورت خودكار غيرفعال مي‌شود.

وي با اشاره به فعال‌سازي بخش مسابقه كتابخواني اظهارداشت: مسابقه كتابخواني اينترنتي نيز به زودي به صورت يك ماهه راه‌اندازي مي‌شود و اعضا مي‌توانند در آن شركت كنند.

مدير كتابخانه مجازي «ايراكت» همچنين درباره برنامه‌هاي‌ آتي ايراكت توضيح داد: بخش فروش اينترنتي كتاب تا پايان سال با همكاري ناشران و موزعان، اجرايي خواهد شد.

پيرهادي با بيان اينكه دسترسي آسان به كتاب، يكي از اهداف راه‌اندازي اين كتابخانه به شمار مي‌آيد، يادآور شد: تاكنون سايت‌ها و كتابخانه‌هاي بسياري در سطح كشور در حوزه خدمات آن‌لاين فعاليت كرده‌اند، اما تسهيلات ويژه و تخفيف‌هاي در نظر گرفته شده براي مخاطبان يكي از ويژگي‌هاي ايراكت است.

وي، راه‌اندازي و فعاليت كتابخانه‌هاي مجازي را سرآغاز تحول در حوزه مطالعه به سبك نوين دانست و يادآور شد: كتابخانه مجازي «ايراكت» به نشاني www.iraket.com فعاليت مي‌كند.