تبیان، دستیار زندگی
شما کاربران تبیان می توانید به دوست خود کمک کنید ونظرات خود را درباره ی سوال مطرح شده ،بیان کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاربران پاسخ دهند...

دست

کاربران محترم تبیانی :

با توجه به برخی نظرات مفید و سازنده ی شما در انتهای مقالات که موجب کمک به خدمتگزاران شما در بخش خانواده می شود ، از این به بعد برخی از سوالات که دربخش مشاوره تبیان تکرار شده باشند و بتوان برای عموم طرح کرد را با شما در میان می گذاریم و از شما کاربران می خواهیم تا نظر خود را در باره ی سوال مطرح شده ،بیان کنید .به این ترتیب ممکن است این سوال در زندگی خیلی ها مطرح باشد که به این طریق با دیدن نظرات ،پاسخ خود را می گیرند و طبق قانون : چند فکر > یک فکر عمل می کند ، تصمیم گرفتیم تا از نظرات شما عزیزان بهره مند شویم .

درست است برای داشتن یک زندگی خانوادگی موفق ، انتخاب مناسب اولین شرط آن است . و نحوه ی رفتار در روز های اول آشنایی می تواند در شکل گیری روابط خوب بسیار تاثیر گذار باشد ،اما آنچه خیلی از خانواده ها به آن مبتلا می شوند ،سرد شدن روابطشان بعد از گذشت زمان است. زن و شوهر های عاشق دیروز که به مرور تبدیل به مامان بچه ها و بابای بچه ها می شوند ، دیگر حرفی برای گفتن با هم ندارند . از جذابیت روزهای اول خبری نیست . کم کم مانند دوهمخانه  می شوند ..... و تحمل این شرایط اگر غیر ممکن نباشد می تواند موجبات آسیب های جدی برای هر دو طرف را مهیا کند .سوال یکی از بزرگواران در همین رابطه به شرح زیر است:

زنجیر

***

تصور کنید ده سال از زندگی مشترک شما گذشته ، فرزندان بزرگ شده و به مدرسه می روند . شما به عنوان مادر ، وظایف زنانه خود را به خوبی ایفا می کنید ،به تربیت فرزندان می رسید ، امورات منزل را مدیریت می کنید و یا به عنوان پدر بخش عمده ای از روز را صرف تامین هزینه های زندگی همسر و فرزندانتان می کنید و خلاصه در طی این چند سال شما دو نفر تبدیل به یک پدر و مادر موفق شده اید . اما در این میان در زنجیره زندگی خانوادگی شما حلقه ای مفقود شده و شما دیگر مانند اوایل زندگی مشترک خود فرصت ندارید مثل قبل با همسرتان اوقاتی را سپری کنید ،با هم حرف بزنید ،به گردش بروید و خلاصه روابط عاشقانه گذشته شما رنگ باخته است . به نظر شما در چنین شرایطی چه باید کرد؟

حالا شما اگر با این سوال مواجه شوید چه پاسخی برای آن دارید؟  و اگر تجربه ای در این زمینه داشته اید آن را در اختیار ما و این کاربر عزیز قرار دهید ، البته بعد از اینکه شما نظرات ، دیدگاه ها و تجربیات خود را مطرح نمودید ، ما هم در مقاله ای به صورت کامل و با بررسی کلیه نظرات شما پاسخ صحیح و راهکار های پیشنهادی را به این سوال عنوان خواهیم کرد  .

با پاسخ های خود همراه ما باشید. منتظر نظرات شما هستیم .

تبیان - داوودی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.