تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان در تحقیقات جدیدشان به این نتیجه رسیده‏اند که کاهش وزن در کودکان و نوجوانان چاق، حتی اگر این کاهش وزن فقط چند کیلو باشد، به حفظ سلامتی بدن کمک می‏کند؛ البته به شرط آن‏که به وزن اولیه خود برنگردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزن کم کنید تا سالم‏تر بمانید
تپل

دانشمندان در تحقیقات جدیدشان به این نتیجه رسیده‏اند که کاهش وزن در کودکان و نوجوانان چاق، حتی اگر این کاهش وزن فقط چند کیلو باشد، به حفظ سلامتی بدن کمک می‏کند؛ البته به شرط  آن‏که به وزن اولیه خود برنگردند.

براساس این تحقیقات وقتی خانواده‏ها بر اجرای برنامه‏های رژیمی برای کنترل عادت‏های بد غذایی و فعالیت‏های بدنی بیشتر متمرکز می‏شوند، به کاهش وزن کودکان چاق کمک می‏کنند.

محققان در همین خصوص اعلام کرده‏اند در حالی که این کاهش وزن اصولاً 5 تا 20درصد از اضافه وزن افراد چاق است، با این حال کاهش وزن، حتی به مقدار کم، می‏تواند به پیشرفت سلامتی در کودکان و حتی بزرگسالان چاق کمک کند.

تپل

بر این اساس محققان 192 کودک 8 تا 12 ساله و خانواده آنها را نیز بررسی کرده‏اند که وزن‏شان بیش از حد معمول بود. بعد از 6 ماه کودکانی که کاهش اضافه وزن خود را حفظ کردند در مواردی مانند اندازه کمر و پهلو، فشار خون و درصد کلی چربی بدن کاهش قابل ملاحظه‏ای داشته‏اند.

دوچرخه- ترمز

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

***************************************

مطالب مرتبط

میتوانید سلامتی خود را حفظ کنید

بچه ها سلامت باشید

بگو چه چیزهایی می خوری تا بگویم از کدام دسته ای

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.