تبیان، دستیار زندگی
نشست علمی- تخصصی «عدالت اجتماعی با رویکرد توازن از دیدگاه شهید صدر»، از سوی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در قم برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اصلاح متون درسی، لازمه اسلامی شدن دانشگاه‌ها
صدر

آیت‌الله العظمی سبحانی گفتند: هزینه کردن برای جداسازی دختران و پسران، بی‌تردید بر افزایش قدرت علمی دانشجویان تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش مرکز خبر حوزه معظم‌له در دیدار کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی اظهار داشتند: برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ابتدا باید متون درسی اصلاح شود و در این میان علوم انسانی که مستقیما با اندیشه و تفکر دانشجویان مرتبط است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

ایشان تصریح کردند: در دانشگاه‌ها همه مکاتب و فلسفه‌های غربی تدریس می‌شود، اما در کنار آن‌ها نقدی وجود ندارد و این بسیار خطرناک است و مطمئنا تدریس علوم انسانی که منشأ غربی دارد در دانشجویان اثر گذار خواهد بود.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه چه لزومی دارد همه مکاتب فلسفی غربی در دانشگاه‌ها تدریس شود، خاطرنشان کردند: در دانشگاه باید تنها برخی مکاتب فیلسوفان معروف غربی بحث و بررسی شود که البته استاد آن درس نیز باید کاملا مسلط و لایق باشد و با اعتقاد به خدا و مکتب والای اسلام آنها را برای دانشجویان تکمیل کند.

بر پایه گزارش روابط عمومی استانداری قم، معظم‌له در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: مادامی که در دانشگاه اختلاف باشد، تقوا در آن راهی ندارد و این مسئله برای کشور و مراکز دینی هم صدق می‌کند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به ضرورت جداسازی دختران و پسران در دانشگاه‌ها گفتند: جوانی که وارد دانشگاه می‌شود آمادگی آلوده شدن را دارد و از عصمت یوسفی هم بی‌بهره است،‌ بنابراین هزینه کردن برای انجام این کارها بسیار خوب و پسندیده است.