تبیان، دستیار زندگی
حجت‌الاسلام والمسلمین «سید مهدی خاموشی» روز جمعه در گفت‌و گو با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم امسال پرداخت و پیش بینی کرد برنامه های محرم امسال از کیفیت و کمیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار باشند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دکتر خاموشی: ماه محرم امسال بهتر از سال‌های گذشته برگزار می شود

دکتر خاموشی

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با همکاری حوزه‌های علمیه سراسر کشور و هیات های مذهبی، مراسم عزاداری ماه محرم امسال بهتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.   

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید مهدی خاموشی» روز جمعه در گفت‌و گو با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم امسال پرداخت و پیش بینی کرد برنامه های محرم امسال از کیفیت و کمیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار باشند.

وی افزود: برای برگزاری هر چه باشکوهتر ویژه برنامه های محرم امسال، جلسات متعددی در ستاد شوونات فرهنگی مناسبت‌های مذهبی که با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است، برگزار شده است و اعضای این ستاد، نظرات خود را برای برگزاری باشکوه عزاداری‌ها در ماه محرم ابراز کرده‌اند.

خاموشی از اعزام 34 هزار مبلغ مذهبی به سراسر کشور به منظور فعالیت مذهبی در ماه محرم با همکاری حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم خبر داد.

به گفته رییس سازمان تبلیغات اسلامی، اعزام خواهران مبلغه به نقاط مختلف کشور برای تبلیغ دینی و سخنرانی در ماه محرم امسال برای سومین سال متوالی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: درصورت زوج بودن خواهران و برادران، این افراد به نقاط دورافتاده اعزام خواهند شد و در غیر این صورت، خواهران مبلغ به صورت بومی در مناطق زندگی آنها، به ماموریت خواهند رفت.

خاموشی درباره دیگر فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم، اظهار داشت: شاخه گروه های تبلیغی با همکاری طلاب حوزه علمیه قم تشکیل شده است که این گروهها به استان‌های محروم و مرزی کشور اعزام خواهند شد و به صورت گروهی، یک مجموعه کار فرهنگی مذهبی، انجام خواهند داد.

عضو شورای فرهنگ عمومی کشور، برگزاری برنامه‌های قرآن خوانی در ماه محرم امسال را به عنوان دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده در سال جاری اعلام کرد و افزود: به هیات های مذهبی اعلام شده است که برنامه اقامه نماز جماعت توسط اشخاص روحانی و بیان احکام و اخلاق و سیره را در برنامه‌های خود در این ماه قرار دهند.

وی ادامه داد: موسسه‌ای توسط مداحان و نوحه سرایان مطرح و شناخته شده کشور تشکیل شده که سومین سال فعالیت خود را پشت سر گذاشته است و نوحه‌های کف دستی برای مداحان و نوحه سرایان سراسر کشور تهیه می‌کند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی، همچنین به تولید اشعار مذهبی با گویش ترکی توسط این سازمان اشاره کرد و گفت: این اشعار به صورت کتاب تهیه شده و در اختیار هیات های مذهبی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دو کتاب شامل اشعار برای مداحان و نوحه سرایان تهیه شده که یکی از آنها که در قطع جیبی به چاپ رسیده، اشعار دهه اول ماه محرم را دربر می‌گیرد و کتاب دوم، شامل اشعار دهه دوم تا آخر ماه محرم است.

خاموشی اظهار داشت: یکی از دیگر موضوعات مورد توجه در سازمان تبلیغات اسلامی، پشتیبانی شبکه تبلیغ است که در همین زمینه، کتاب "ره توشه تبلیغ" چاپ و منتشر شده و در اختیار مبلغان مذهبی قرار گرفته است و به دلیل دسته بندی مشخص موضوعات آن از مبلغان خواسته شده است برای سخنرانی های خود از این اثر مذهبی استفاده کنند، هرچند قرار نیست که مبلغان از تمام موضوعات گفته شده در این کتاب استفاده کرده و عین مطالب را به مخاطبان منتقل کنند و می‌توانند خود نیز مطالبی بر موضوعات پیشنهادی بیافزایند.

تنظیم: هومن بهلولی