تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: بعد از وفات پیامبر بنی امیه و بنی مروان آرام آرام پست های مهم را گرفته و جایگاه پیامبر (ص) را غصب کردند، وای به حال امتی که دشمن جایگاه رهبری آنها را بگیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وای به حال امتی که دشمن جایگاه رهبر آنها را تضعیف کند
آیةالله مکارم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: بعد از وفات پیامبر بنی امیه و بنی مروان آرام آرام پست های مهم را گرفته و جایگاه پیامبر (ص) را غصب کردند، وای به حال امتی که دشمن جایگاه رهبری آنها را بگیرد.

به گزارش مرکزخبر حوزه، معظم له در دیدار اقشار مختلف مردم اظهار داشتند: فلسفه کربلا و بقای عاشورا در این یک جمله نهفته است که رسول خدا (ص) فرمودند «حسین از من است و من از حسین هستم».

این مرجع تقلید با اشاره به تاریخ اسلام گفتند: گروهی از کفار که لباس اسلام بر تن کرده و منافقین را تشکیل می دادند، بعد از آنکه پیامبر (ص) در سراسر عربستان اسلام را گسترش داد به ظاهر تسلیم شدند ولی نقشه های خود را به بعد از حیات پیامبر (ص) تعویق انداختند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: منافقان آن دوران قصد داشتند، اسلام را واژگون کنند لذا بعد از رحلت پیامبر (ص) احزاب و منافقان، ابتداً جنب‌جوش هایی کردند ولی شکست خوردند.

ایشان تصریح کردند: ابوسفیان و خاندان بنی امیه و بنی مروان، نقش اول دشمنی با اسلام را بازی می کردند و اطراف خلیفه سوم را گرفتند و پست های مهم را بر اثر غفلت مسلمین به دست آورند .

معظم له به سخنان ابوسفیان در اواخر عمرش اشاره کرد و بیان داشتند: ابوسفیان تاکید می کرد، «فرزندان ‌امیه گوی خلافت را در چنگ بگیرد و قسم به بت هایی که هنوز به آنها وفادارم نه بهشتی و نه جهنمی هست» این عین کلام جد یزید یعنی پدر معاویه است!!

این مرجع تقلید اذعان داشتند: کار به جایی رسید که بنی امیه و بنی مروان بر اریکه قدرت تکیه کرده و جایگاه پیامبر (ص)  را گرفته اند، وای بحال مردمی که دشمنان شان جای رهبر انقلاب شان را بگیرند.

معظم له گفتند: ایمان با کفر، اسلام با نفاق و نور با ظلمت هرگز بیعت نخواهد کرد و در آن روز ها یزیدیان سعی داشتند دوباره آثار جاهلیت را زنده کنند و مردم را به زمان جاهلیت برگردانند، ولی خون امام حسین آنها را رسوا کرد و شکست خوردند.

ایشان اضافه کردند: نهضت ها بعد از قیام امام حسین (ع) بر ضد بنی امیه شروع شد و سرانجا م بنی امیه و بنی مروان برچیده و پرچم اسلام به اهتزار در آمد که همه از برکت خون حسین (ع) بود، اگر قیام امام حسین (ع) نبود، امروز از اسلام خبری نبود و مردم به دوران جاهلیت برگشته بودند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی عنوان کردند: تا زمانی که اسلام برپا است، نام حسین (ع) بر پاست و تا زمانی که نام حسین باقی است، اسلام جاری است لذا هر سال عاشورا را زنده نگه می داریم چون انقلاب ما از عاشورا و تاسوعا و مجالس امام حسین جان گرفت و این مجالس، انقلاب را تقویت کرد .

ایشان افزودند: جوانان دوران جنگ تحمیلی شب حمله به زیارت عاشورا می‌خواندند و رمزشان یا حسین بود و در سایه همین نهضت توانستند انقلاب کنند.

معظم له بیان داشتند: اگر عاشورا را کوچک کنیم تا فراموش شود، ضد انقلاب جشن خواهد گرفت، نقشه های دشمنان اسلام و انقلاب را «عاشورا» نقش بر آب کرده است و باید به عاشورای امسال اهمیت بیشتری داد.

این مرجع تقلید ادامه دادند: باید عاشورای امسال رمز وحدت و اتحاد وفاداری به انقلاب و اصول انقلاب باشد، سعی کنید با شکوه تر و با عظمت تر برگزار شود، مخصوصا فلسفه عاشورا برای جوانان ترسیم و تبیین شود و از کارهایی که سبب وهن عزاداری است خوداری کرد، این عاشورا باید سبب شود جا پای یاران حسین (ع)  بگذاریم.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفتند: تا ما حسینی هستیم، دشمن ناامید خواهد بود، زیرا هر چه خط و نشان می‌کشند، اما عاشورا و عزاداری حضرت سیدالشهداء توطئه‌های آنها را بی‌اثر می‌کند و ما ثابت خواهیم کرد نمی‌توانند با زور بر مردم مسلط شوند.

معظم‌له با اشاره به برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور گفتند: همه دنیا می‌تواند از انرژی اتمی استفاده کند، ولی ما را تحریم می کنند و می‌گویند ما به شما اعتماد نداریم شما غلط می‌کنید به ما اعتماد ندارید.

ایشان تاکید کردند: غربی‌ها بزرگترین اهانت را به ملت ما می کنند، نباید زیر بار این  حرف‌ها برویم ما غیر از انرژی صلح‌آمیز چیزی نمی‌خواهیم و ادعای غربی‌ها بی‌منطق و سست است