تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی گفتند: مردم باید نسبت به قضایای اخیر هوشیار باشند و با بصیرت به فتنه‌انگیزان جواب دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مواظب فتنه‌های آخرالزمان باشیم
نور ی همدانی

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی گفتند: مردم باید نسبت به قضایای اخیر هوشیار باشند و با بصیرت به فتنه‌انگیزان جواب دهند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در دیدار جمعی از دانشجویان بسیجی تصریح کردند: فتنه، جریانی است که حق و باطل را با هم مخلوط می‌‌کند و بر باطل لباس فریبنده می‌پوشاند تا مردم را از مسیر اسلام ناب منحرف کند.

ایشان به جایگاه  اشخاص با بصیرت در جریان فتنه اشاره و کرده افزودند: افراد با بصیرت می‌توانند لباس فریبنده فتنه‌گران را کنار بزنند و فتنه آنها را آشکار و مردم را آگاه سازند.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی  به فتنه‌های آخرالزمان اشاره کرده و خاطرنشان کردند: در آخرالزمان فتنه‌هایی با عناوین حقوق بشر و دموکراسی برای کنار زدن واقعیت‌ها به وجود می‌آید تا سران آن به قدرت برسند.

این مرجع تقلید با توجه به حدیثی از امام صادق (ع) گفتند: امام زمان (عج) زمانی ظهور خواهد کرد که دشمنان دین با تجهیزات زیاد به جنگ با دین آمده باشند.

ایشان به وظیفه مردم نسبت به فتنه اشاره کرده و بیان داشتند: مردم باید فرهنگ دین را بفهمند و حق‌ را از باطل جدا کرده و خود را در برابر فتنه تجهیز کنند.

معظم‌له با توجه به عامل فتنه تصریح نمودند: هوای نفس در یک طرف و عقل و شرع در طرف دیگر قرار دارد و اصلی‌ترین عامل فتنه‌گری، «هوای نفس» است که باید سرکوب شود.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی گفتند: عاملان فتنه برای رسیدن به خواسته‌های خود قوانین و ضوابطی درست می‌کنند که مخالف قوانین اسلام ناب و قرآن کریم است.

ایشان به جایگاه رهبر و پیشوا در حکومت اسلامی اشاره کرده و تصریح کردند: خداوند متعال هیچ‌گاه جامعه را بدون رهبر و پیشوا نمی‌گذارد.

معظم‌له تصریح کردند: امنیت و فکر مردم در خطر است و آتش فتنه روشن شده لذا وقت آن رسیده که جلو فتنه گرفته شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: این فتنه دهن‌کجی به نظام است، نظامی که با بهاء خون جوانان، زحمت علما و بزرگان در طول سالیان مبارزه به دست آمده است.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در این خصوص افزودند: کسانی که دم از خط امام و راه امام می‌زنند، آیا حرکت آنها در جریان فتنه خلاف خط و راه امام نیست؟

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه علم در اسلام اشاره کرده و افزودند: کسانی که در جوانی در تحصیل علم کوشا باشند در زندگی اجتماعی و اقتصادی خود موفقیت زیادی کسب می‌کنند، لذا علم با ایمان و عمل از جایگاه خاصی در اسلام برخوردار است.