تبیان، دستیار زندگی
آن شهید در عرصه اندیشه آن جاهلان از خدا بى خبر را از میدان بدر كرده بود و راهى جز این ندیدند كه قلمهاى شكسته و فرسوده خود را بر زمین نهاده و گلوله برگیرند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غروب خورشید

عروج سرخ

شهادت

در صبح روز 27 آذر 1358 ش. در جلو دانشگاه الهيات تهران مارقين انقلاب يعنى گروه منحرف فرقان آن متفكر وارسته را هدف چندين گلوله قرار دادند. آرى جهاد آن شهيد در عرصه انديشه آن جاهلان از خدا بى خبر را از ميدان بدر كرده بود و راهى جز اين نديدند كه قلمهاى شكسته و فرسوده خود را بر زمين نهاده و گلوله برگيرند و مقر آن انديشمند افشاگر را نشانه گيرند. آنان بزرگ مردى را ترور كردند كه اسلحه اى جز قلم و سخن نداشت و كسى را به شهادت رساندند كه كشتنش جز موج خشم آگين و نفرت و انزجار امت مسلمان نتيجه اى نداشت و اگر بدن پاكش در خاك و خون طپيد، فكرش بيشتر تجلى نمود و از بركت خونش تحركى تازه در انديشه و باورهاى امت اسلام به وجود آمد.

پیام تسلیت حضرت امام خمینی(ره)

عروج سرخ

بسم‌الله الرحمن الرحيم

انالله و انا اليه راجعون

آنگاه كه منطق قرآن آن است كه ما از خداييم و به سوي خدا مي‌رويم و مسير اسلام بر شهادت در راه هدف است و اولياي خدا عليهم‌السلام ـ شهادت را يكي از ديگري به ارث مي‌بردند و جوانان متعهد ما براي نيل شهادت در راه خدا درخواست دعا كرده و مي‌كنند، بدخواهان ما كه از همه جا وامانده‌اند دست به ترور وحشيانه مي‌زنند. ما را از چه مي‌ترسانند؟

آمريكا خود را دلخوش مي‌كند كه با ايجاد رعب در دل ملت كه سربازان قرآنند مي‌تواند وقفه‌اي در مسير حق و عقب گردي از جهاد مقدس در راه خدا ايجاد كند. غافل از اينكه ترس از مرگ براي كساني است كه دنيا را مقر خود قرار داده و از قرارگاه ابدي و جوار رحمت ايزدي بي خبرند. اينان از كوردلي‌، صحنه‌هاي شورانگيز ملت عزيز و شجاع ما را در هر شهادتي پس از شهادتي كه در پيش چشمان خيرة آنان منعكس گردد نمي بينند « صُم‌ُّ بُكم‌ُّ عُمي‌ُّ فَهُم لا يَعقلون » اينان مي‌بينند كه هزار و سيصد سال بيشتر از صحنه حماسه آفرين كربلا مي‌گذرد و هنوز خون شهيدان ما، در جوش و ملت عزيز ما در حماسه و خروش است‌.

جناب حجت‌الاسلام دانشمند محترم آقاي مفتح و دو نفر پاسداران عزيز اسلام رحمة‌اللهعليهم به فيض شهادت رسيدند و به بارگاه ابديت بار يافتند و در دل ملت و جوانان آگاه ما حماسه آفريدند و آتش نهضت اسلامي را افروخته تر و جنبش قيام ملت را متحرك تر كردند. خدايشان در جوار رحمت واسعه خود بپذيرد و از نور عظمت خود بهره دهد. اميد بود از دانش استاد محترم و از زبان و قلم او بهره‌ها براي اسلام و پيشرفت نهضت برداشته شود و اميد است از شهادت امثال ايشان بهره برداريم‌. من شهادت را بر اين مردان برومند اسلام تبريك و به بازماندگان آنان و ملت اسلام تسليت مي‌دهم‌.

سلام بر شهيدان راه حق

 روح‌الله الموسوي الخميني


منبع: سایت صبح

تهیه و تنظیم: فریادرس گروه حوزه علمیه