تبیان، دستیار زندگی
ناصر حجازی یكی از برترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال آسیا این روزها در بیمارستان كسری تهران بستری است ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجازی:تا لحظه آخر مبارزه می کنم

ناصر حجازی

ناصر حجازی یكی از برترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال آسیا این روزها در بیمارستان كسری تهران بستری است.

حجازی كه فوتبال ایران خاطرات فراوانی با او دارد، پس از‌آن كه از ناحیه‌ی پا به درد مبتلا شد، خود را به پزشك نشان داد و پزشك او پس از معاینه‌ی او اعلام كرد كه ریه‌اش به عكسبرداری نیاز دارد.

پس از عكسبرداری مشخص شد كه ریه‌ی او عفونت دارد. حجازی 60 ساله كه فوتبال باشگاهی‌اش را از سال 1348 و از باشگاه تاج آغاز كرد، در مدت 20 سال حضورش در فوتبال غیر از تاج در تیم‌های شهباز و استقلال فعلی هم بازی كرد.

این دروازه بان اسطوره‌ای فوتبال ایران در مدت 12 سال 62 بازی ملی برای تیم ملی انجام داد و در كارنامه‌ی مربیگری او هدایت تیم‌های "محمدان بنگلادش"، شهرداری كرمان، بانك تجارت، سپاهان، استقلال تهران، ذوب آهن اصفهان، استقلال رشت، ماشین سازی، استقلال اهواز و نساجی مازندران مشاهده می‌شود. حجازی عضو تیم ملی ایران در سال‌های 1968 تا 1980 بود و در مدت زمان حضورش در تیم ملی به افتخارات زیادی از جمله قهرمانی در بازی‌های آسیایی، كسب سه عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و حضور در جام جهانی 1978 دست یافت.

حجازی كه یكی از پر افتخارترین بازیكنان تاریخ فوتبال ایران است، براساس اعلام فدراسیون جهانی تاریخ و آمار دومین دروازه‌بان قرن فوتبال آسیاست. او این روزها در طبقه‌ی هفتم بیمارستان كسری بستری است و نتایج آزمایش‌های دقیق پزشكان از ریه‌ی عفونت كرده‌ی او دو روز دیگر مشخص می‌شود.

آشتیانی و انصاری در بیمارستان

دیروز صبح امیررضا واعظی آشتیانی، علی انصاری، فرهاد مجیدی و حجت الاسلام مالك معاون فرهنگی باشگاه استقلال با حضور در بیمارستان كسری از او ملاقات كردند.

حجازی كه از حضور این افراد در بیمارستان خوشحال شده بود، با صدای آرام خطاب به واعظی آشتیانی گفت: «از شما می‌خواهم با همین قدرت به كارتان ادامه دهید. شما به استقلال تعصب دارید و این تعصب و قدرت می‌تواند به فوتبال ایران كمك كند. اگر با این قدرت به كارتان ادامه دهید، می‌توانید فوتبال را پاكسازی كنید. لازم است به غیر از درون باشگاه در بیرون هم چنین كاری انجام دهید. مطمئن باشید اگر كمی از این قدرت كم كنید، نمی‌توانید بر مشكلات و كسانی كه آلوده هستند، غلبه كنید.»

او در مورد بیماری خود گفت: «پس از‌آن كه از ناحیه‌ی پا به درد مبتلا شدم، خود را به پزشك نشان دادم و پزشك پس از معاینه‌ اعلام كرد كه ریه‌ام به عكسبرداری نیاز دارد. پس از عكسبرداری مشخص شد كه ریه‌ام عفونت دارد.»

حجازی در ادامه گفت: هنوز تشخیص قطعی در مورد بیماری ام و نحوه درمانش داده نشده است اما من می گویم حتی اگر سرطان هم باشد مهم نیست، تا امروز که 61 سالم شد، همه اش مبارزه کرده ام. با بیماری هم مبارزه می کنم.حتی اگر خیلی هم وخیم باشد به مبارزه اش می روم.

آشتیانی و انصاری در بیمارستان

در ادامه مدیرعامل باشگاه استقلال تسبیحی كه در مدت حضورش در سفر مكه متبرك كرده بود را به دور دستان ناصر حجازی انداخت و ابراز امیدواری كرد كه این تسبیح متبرك بتواند به حجازی آرامش بیشتری دهد.

آشتیانی خطاب به حجازی گفت: «حیف كه ما دو،‌ سه سال دیر به هم رسیدیم.» كه حجازی هم در پاسخ گفت: «واقعا این طور است.»

انصاری هم كه در بیمارستان حاضر شده بود، آمادگی كامل خود را برای هرگونه یاری خانواده‌ی حجازی اعلام كرد و به ناصر حجازی هم گفت: «دفتر من در همین نزدیكی است و اگر كمكی خواستید مطمئن باشید آماده‌ خواهم بود.»

كنار بستر حجازی خانواده‌ی او و از جمله آتیلا حجازی حضور داشتند. خانواده‌ی حجازی از عكاسانی كه به بیمارستان كسری آمده بودند، خواستند كه به دلیل درخواست ناصرحجازی از او عكسی نگیرند. عكاسان هم به خواست خانواده‌ی حجازی احترام گذاشتند و از عكس گرفتن پرهیز كردند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری