تبیان، دستیار زندگی
در مورخه 23/9/88 نشست خبری پیرامون تبیین سیاست های راهبردی درایام عزاداری محرم و صفر 1431 ه.ق در تالار جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید. در این جلسه که به ریاست حجت الااسلام و المسلمین حسین حائری معاون فرهنگی و آموزشی و پژوهشی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست خبری تبیین سیاست های راهبردی ایام عزاداری در مشهد

نشست خبری

در مورخه 23/9/88 نشست خبری پیرامون تبیین سیاست های راهبردی درایام عزاداری محرم و صفر 1431 ه.ق در تالار جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید.

در این جلسه که به ریاست حجت الااسلام و المسلمین حسین حائری معاون فرهنگی و آموزشی و پژوهشی انجام پذیرفت، در خصوص ایام محرم بیاناتی را ایشان عنوان فرمودند و به سوالات خبرنگاران در زمینه های مختلف پاسخگویی نمودند. وی ضمن محکوم نمودن جسارت به ثمتال حضرت امام(ره) از مردم خواستند تا با زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی به مقابله با دشمنان برخیزند.

نشست خبری

وی در بخشی از سخنانش بیان نمود که ما در حال حاضر 6000 هیات مذهبی و دانشجویی و مردمی داریم که پرونده شناسایی دارند. وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ایستگاه های صلواتی گفت: این ایستگاه های صلواتی یادگار جبهه است. وی ضمن یادآور شدن جنبه های مثبت ایستگاه های صلواتی، به بعضی از جنبه های منفی این ایستگاه ها از قبیل ایجاد معضلات ترافیکی در مسیرهای عبور و مرور خودروها و حتی داخل پیاده روها و ایجاد مزاحمت برای مردم و مشکلات بهداشتی و نیز ایجاد شمع خانه ها ،که هیچ سندیتی ندارد اشاره نمود و معتقد است که بهتراست این پایگاه ها در مدخل های ورودی و خروجی شهرها که، مسئله کمک رسانی را تقویت می کند یا در محل هایی که از سوی شهردار ی اعلام شده  و مخل آسایش و امنیت مردم نباشد ایجاد گردد.

نشست خبری نشست خبری

وی یکی از مهمترین اصول را در ماه محرم، طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بکاء و مودت و دوستی اهل بیت اعلام نمود و زنده نمودن فرهنگ عاشورایی و عزای حقیقی را یک اصل بیان نمود .وی آمادگی مردم جهت پاسداری از خون امام حسین (ع) در ایام محرم را نوعی مقابله با جنگ نرم دانست و بیان نمود طبق فرموده مقام عظمای ولایت بیان حقیقت و بصیرت عاشورا باید دست مایه ای باشد برای معرفی عاشورا و هدف نهایی سالار شهیدان حضرت ابا عبد ا... الحسین.

حجت الاسلام حائری در ادامه سخنانش افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امسال 3000 نفر از مبلغین را اعزام می کند که از این تعداد 2500 نفر به داخل استان خراسان رضوی و 500 نفر به خارج استان اعزام می شوند و مبلغین خارج استان روحانیون سطوح 4 حوزوی و برجسته می باشند  و افزون بر این تعداد 150 نفر نیز به استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و شمالی  که جزو مناطق محروم و کم استقبال هستند اعزام می شوند. وی  اعلام نمود با این حال نیاز استان و کشور بیش از این تعداد است.

وی در پایان ضمن آرزوی برگزاری هرچه بهتر ایام محرم و صفر1431 ،خواستار توجه بیشتر آحاد مردم به فرهنگ ناب عاشورایی و حفظ و صیانت از آن شدند.

گزارش: محمد ولی طاهری بنکدار

تنظیم: هومن بهلولی