تبیان، دستیار زندگی
دیروز خبر تلخ و ناگواری به گوش‌مان رسید. خبری كه باور كردن آن بسیار سخت بود. هرچند شواهد امر نشان می‌داد كه منظور همان ناصر‌خان حجازی خودمان است اما باز هم باور كردن آن بسیار سخت بود ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توپ سرطان در دروازه حجازی

ناصر حجازی سرمربی استقلال

دیروز خبر تلخ و ناگواری به گوش‌مان رسید. خبری كه باور كردن آن بسیار سخت بود.

هرچند شواهد امر نشان می‌داد كه منظور همان ناصر‌خان حجازی خودمان است اما باز هم باور كردن آن بسیار سخت بود. اصلا و به هیچ عنوان انتظار شنیدن چنین خبری را نداشتیم و حتی پس از مطمئن شدن باز هم هضم و باور آن برایمان مشكل و اندوه‌آور بود.

خبر مبتلا شدن اسطوره فوتبال ایران و باشگاه استقلال بدون تردید برای تمام اهالی فوتبال با هر سلیقه و گرایشی بسیار تلخ و غم‌آفرین است. راستش را بخواهید وقتی خیلی سربسته این موضوع را مطلع شدیم با وجود آنكه یقین پیدا كردیم اسطوره بیمار كسی غیر از ناصر‌خان خودمان نیست اما باز خودمان را گول زدیم و گفتیم شاید اشتباه می‌كنیم. برای همین و به منظور تكذیب این خبر كه امیدوار بودیم فقط یك شایعه ساده باشد با آتیلا حجازی تك پسر ناصر‌خان تماس گرفتیم اما همان ابتدا و از لحن صحبت كردن آتیلا پیش از مطرح كردن پرسش خود مطمئن شدیم این خبر لعنتی واقعیت دارد.

صدای سنگین و غم‌آلود آتیلا خود گویای همه‌چیز بود. با این وجود باز جسارت به خرج داده در خصوص بیماری پدر از پسر سوال كردیم و این پاسخ را شنیدیم: «بله پدر سرطان ریه دارند.»

از صبح تا الان زندگی من سیاه شده. از همه جای ایران و حتی دنیا تماس می‌گیرند و در مورد سرطان از من می‌پرسند. من سرطان ندارم و این حرف‌ها دروغ است. خودم خبر سرطانم را خوانده‌ام و جالب اینكه وقتی این خبر را خواندم خنده‌ام گرفت

و این تیر خلاص به شقیقه امید واهی ما برای تكذیب این خبر كه چه عرض كنم این فاجعه بود. آنطور كه آتیلا می‌گوید خود ناصر‌خان هم از این موضوع مطلع است: «بله پدر خودشان هم در جریان این موضوع قرار دارند و الان حدود 10 روز می‌شود كه در تهران هستند. در طول این مدت آزمایش‌های زیادی انجام دادیم. همین صبح هم (یكشنبه) بیمارستان بودیم.»

ناصر حجازی

آتیلا می‌‌گوید هنوز خوش خیم یا بد خیم بودن این بیماری و سایر مواردی از این دست هنوز مشخص نشده است اما پس از قطعی شدن این موارد برای نحوه درمان تصمیم‌گیری خواهند كرد: «در طول این مدت عكس زیادی گرفتیم و آزمایش‌های گوناگونی انجام دادیم اما تا این لحظه هنوز پزشكان نظر قطعی ندادند. قرار است بعدازظهر به بیمارستان برویم تا دكترها نظر قطعی خود را اعلام كنند. پس از این در مورد نحوه درمان و اینكه پدر در ایران درمان شوند یا اروپا با مشورت پزشكان تصمیم‌گیری خواهیم كرد.»

شایعه ابتلای ناصر حجازی به سرطان باعث شد تا این خبر حتی به باشگاه ناصرخان در اسلواكی هم برسد. خشایار محسنی، مدیرعامل و مالك باشگاه دی‌استرادا پس از شنیدن این خبر بلافاصله با ناصر حجازی تماس گرفت. محسنی كه اتفاقا پزشك هم هست حال و احوال او را جویا شد.

حجازی در گفت‌وگو با مدیرعامل دی‌استرادا شایعه بیماری‌اش را تكذیب كرد و ضمن گلایه از درج این خبر در یكی از روزنامه‌های ورزشی گفت: «از صبح تا الان زندگی من سیاه شده. از همه جای ایران و حتی دنیا تماس می‌گیرند و در مورد سرطان از من می‌پرسند. من سرطان ندارم و این حرف‌ها دروغ است. خودم خبر سرطانم را خوانده‌ام و جالب اینكه وقتی این خبر را خواندم خنده‌ام گرفت. تنها نگرانی من بابت خانواده، دوستان و دوستدارانم است و نمی‌دانم چطور جواب آنها را بدهم.»

در حالی كه پسر او آتیلا در گفت‌وگو با گل شایعه سرطان را تایید كرد حجازی در كمال تعجب در جواب به احوال‌پرسی محسنی چیز دیگری گفت: «می‌گویند كه من سرطان ریه دارم ولی چنین چیزی نیست. حتی قبل از آمدنم به تهران دچار پا درد شده بودم و به همین دلیل هم بود كه به پزشك مراجعه كردم. الان هم آزمایش‌هایی داده‌ام و قرار است تا یكی، دو روز دیگر جواب آزمایش‌ها بیاید. من دنبال این حرف‌ها نیستم و دوست دارم هر چه زودتر روبه‌راه شوم و با شروع بازی‌ها به تیم برگردم.»

ناصر حجازی سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال

مدیرعامل باشگاه دی‌استرادا كه با شنیدن این اخبار به شدت نگران وضعیت ناصر حجازی شده بود پس از گفت‌وگو با مدیر فنی تیمش گفت: «ناصرخان حتی پیش از سفر به تهران هم دچار پا درد شده بود و قرار بود كه به پزشك مورد نظرش مراجعه كند. با شنیدن این شایعات خیلی نگران شدم و حالا خوشحالم كه می‌شنوم ناصرخان مشكلی ندارد و می‌تواند پس از پایان تعطیلات ژانویه به دی‌استرادا بازگردد. تیم ما به ناصرخان احتیاج دارد و قرار است با كمك ایشان در آینده حتی به جام یوفا راه پیدا كنیم.»

ناصر حجازی بستری شد

تمام این اتفاقات در حالی رقم خورده است که روز به روز اخبار نگران کننده تری به گوش فوتبالدوستان می رسد.دیروز(دوشنبه) دروازه بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و استقلال به علت برخی مشکلات جسمانی در بیمارستان بستری شد.

آتیلا حجازی فرزند این بازیکن ماندگار فوتبال ایران در گفتگویی ضمن تایید بستری شدن پدرش در بیمارستان کسری تهران گفت: هنوز وضعیت بیماری پدرم مشخص نیست.

حجازی ادامه داد: پزشکان معالج، آزمایشاتی را برای وی در نظر گرفته اند که در حال انجام برخی از آنها و منتظر پاسخ برخی آزمایشات ابتدایی هستیم.

وی از هرگونه اظهار نظر در مورد نوع بیماری پدرش خودداری کرد و گفت: هنوز چیزی مشخص و قطعی نشده است.

ناصر حجازی دروازه بان اصلی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین بود و سالها در استقلال تهران به عنوان بازیکن و سرمربی فعالیت کرده است.

به هر حال بخش ورزشی تبیان برای این اسطوره فوتبال کشورمان آرزوی سلامتی و تندرستی می کند و امیدواریم بتواند بدون مشکل خاصی فعالیت خود را در خارج از کشور ادامه دهد.

تنظیم برای تبیان: حشمت بهادری