تبیان، دستیار زندگی
اگر رنگ رویه مبل‌تان سه رنگ است، فقط می‌توانید از همان سه رنگ برای تركیب با بقیه وسایل استفاده كنید، ولی اگر از رنگ خنثی یا طرح‌های ساده برای مبلمان استفاده كنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیم قدم های دکوری

دکوراسیون

یكی از نكات بسیار مهم در طراحی و دکوراسیون، انتخاب وسایل و اثاثیه است. نحوه چیدمان اسباب منزل می تواند  در بزرگنمایی یا کوچکنمایی اتاق، ایجاد شادی و تنوع، دلتنگی و یا آرامش افراد تاثیر گذار باشد.

به این چهار نكته دقت كنید تا از خرید و انتخاب وسایل‌تان پشیمان نشوید.

1. وسایل باید با كیفیت بالا و كارایی مناسب و مفید انتخاب شوند. بهتر است میز، تخت، كمد، مبل، كتابخانه یا هر وسیله‌ای كه تهیه می‌كنید كشو داشته باشد تا با قرار دادن وسایلی مانند ملحفه، رومیزی، حوله، كتاب و... درون كشوها، اتاق مرتب و منظمی داشته باشید.

2. خلاقیت و ابتكار داشته باشید، با دقت بیشتری به وسایل اطراف خود نگاه كنید و به آنها تصویری جدید ببخشید. حتی از وسایلی كه فكر می‌كنید كهنه و قدیمی شده نیز استفاده بهینه كنید. می‌توانید این وسایل را تعمیر و رنگ كنید یا تغییر شكل دهید. ممكن است میز آهنی كنار حیاط را با یك رنگ ساده یا رومیزی زیبا تبدیل به میزی مناسب برای اتاق نشیمن كنید.

به جای انتخاب رنگ سال برای وسایل‌تان كه فقط ممكن است برای یك سال جذابیت داشته باشد، وسایلی بخرید كه رنگی شیك و همیشگی داشته باشد.

3. وسایلی بخرید كه طرح ساده داشته باشد. انتخاب طرح‌های ساده برای مبلمان انتخاب بهتری است زیرا راحت‌تر با دیگر وسایل هماهنگ می‌شود. به جای انتخاب رنگ سال برای وسایل‌تان كه فقط ممكن است برای یك سال جذابیت داشته باشد، وسایلی بخرید كه رنگی شیك و همیشگی داشته باشد. برای مثال اگر رنگ رویه مبل‌تان سه رنگ است، فقط می‌توانید از همان سه رنگ برای تركیب با بقیه وسایل استفاده كنید، ولی اگر از رنگ خنثی یا طرح‌های ساده برای مبلمان استفاده كنید بی‌نهایت رنگ برای انتخاب بقیه وسایل از جمله پرده، كوسن، رومیزی و... در اختیار دارید. با گذاشتن كوسن‌های رنگی كه با رنگ زمینه مبل مطابقت دارند زیبایی مبلمان را چندبرابر كنید. معمولا بهتر است كاناپه یا مبل بزرگتر، رویه ساده داشته باشد و صندلی جداگانه‌ای با طرح دلخواه در كنار این كاناپه قرار دهید. با اضافه كردن آباژور، مجسمه و گلدان گل، اتاق نشیمن یا پذیرایی خود را زیباتر جلوه دهید.

4. وسایلی بخرید كه نسبتا سبك باشند و به راحتی جابه‌جا شوند. در این صورت می‌توانید محل میز و مبلمان را تغییر دهید و تنوع را تجربه كنید. به‌خصوص در منازل كوچك، بهتر است زود به زود تغییر دكور دهید تا از یكنواختی آن خسته نشوید.

نشریه منزل

تنظیم: کهتری

مقالات مرتبط

طبیعت را احساس کنید

آسمان را به خانه بیاورید

خانه داری با روش های معطر

جایی برای در کنار هم بودن

دنیای رنگی اطراف ما

نمادی از زندگی سبز

دور هم نشینی در حیاط خانه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.