تبیان، دستیار زندگی
برگزاری اولین نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی در دانشگاه شریف از 17 تا 19 آذرماه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری نخستین جشنواره

دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان دردانشگاه شریفآرشیو شد

برگزاری نخستین جشنوراه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان در دانشگاه شریف

تهران - دبیر ستاد هفته پژوهش دانشگاه صنعتی شریف از ارائه دستاوردهای پژوهشی و فن‌آورانه دانشگاه در نمایشگاهی از 17 تا 19 آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیرحسین اسدی با اعلام این مطلب خاطرنشان كرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی عموم مردم، دانشگاهیان، متخصصان و صنعتگران با توانمندی‌های علمی دانشگاه صنعتی شریف در زمینه های مختلف است.

وی افزود: در این نمایشگاه ضمن معرفی دستاوردهای مختلف دانشگاه در حوزه پژوهش از سه طرح نوین فن‌آورانه دانشگاه، برای اولین بار رونمایی شده و چند نشست تخصصی در همین راستا برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد هفته پژوهش دانشگاه صنعتی شریف، هدف از برگزاری این نشست ها را بحث و تبادل نظر درخصوص رفع تنگاهای موجود بر سرراه ارتباط دانشگاه با صنعت دانست و عنوان کرد: مبحث دانشگاه صنعتی شریف و سند چشم انداز نیز در این نشست ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی، تشکیل اتاق دانشگاه و صنعت را یکی دیگر از برنامه های جنبی این نمایشگاه ذکر کرد و گفت: در این بخش امکان گفت‌وگوی مستقیم مدیران مختلف صنعتی و پژوهشگران دانشگاهی درباره صنعت مربوطه و ارتقای تعاملات فیمابین فراهم خواهد شد تا فرصت های جدیدی برای ارتباط این دو بخش شکل بگیرد.

اسدی از ارائه تندیس ویژه دانشگاه به پژوهشگران و اساتید برتر خبر داد و گفت: تندیس ویژه طرح برتر در حوزه «ارتباط با صنعت»، تندیس ویژه طرح برتر در حوزه طرح پژوهش‌های کاربردی، تندیس ویژه تقدیر از چهره ماندگار دانشگاه، تندیس ویژه تقدیر از دانشجوی پژوهشگر برتر، تندیس ویژه تقدیر از برترین شرکت مرکز رشد دانشگاه، تندیس ویژه طرح برتر در حوزه اصلاح الگوی مصرف و تندیس ویژه تقدیر از برترین کتاب دانشگاه در این مراسم به اساتید و دانشجویان برگزیده اهدا خواهد شد.

به گفته وی، نخستین جشنواره دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان هم در همین ایام در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده و در ضمن تعدادی از دانش آموزان دبیرستان های منتخب تهران از نمایشگاه دستاوردها و بخش‌های مختلف دانشگاه بازدید کرده و با فضای علمی و پژوهشی ان آشنا می شوند.

اسدی اضافه کرد: از سوی دیگر این دانشگاه در نظر دارد دستاوردهای خود را در هفته پژوهش در نمایشگاه وزارت علوم که از 22تا 26 آذرماه در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود، در معرض دید عموم هموطنان علاقمند قرار خواهد داد.

تنظیم:  الناز فطیرخورانی