تبیان، دستیار زندگی
آکسولوتل ها به «ماهی های راه رونده ی مکزیکی» معروف هستند،اما آن ها ماهی نیستند.آن ها متعلق به یک گروه از دوزیستان به نام سمندر ها هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آکسولوتل ها،ماهی های پادار
آکسولوتل

-آکسولوتل ها در آب زندگی می کنند.

-آکسولوتل ها به کمک آبشش های پر مانند خود تنفس می کنند.

-آکسولوتل ها چها پا و یک دم دارند.

آکسولوتل

-آکسولوتل ها رنگ های متنوعی دارند.

-بدن آکسولوتل ها مانند ماهی ها پوشیده از پولک نیست .

-آکسولوتل ها ماهی نیستند.

آکسولوتل ها به «ماهی های راه رونده ی مکزیکی» معروف هستند،اما آن ها ماهی نیستند.آن ها متعلق به یک گروه از دوزیستان به نام سمندر ها هستند.

دوزیستان  چه موجوداتی هستند؟

دوزیستان در آب تخم می گذارند و پس از مدتی تخم تبدیل به لارو می شود.لاروها در آب زندگی می کنند و به کمک آبشش ها نفس می کشند،پس از مدتی لاروها بزرگ می شوند و به خشکی می روند و به کمک شش ها و پوست نفس می کشند.قورباغه ها معروفترین دوزیستان هستند.

آکسولوتل لاروی یک نوع سمندر است که در دریاچه ای در مرکز مکزیک زندگی می کند. آکسولوتل در تمام طول عمر خود لارو باقی می ماند و همیشه در آب زندگی می کند.این حیوان در مرحله ی لارو قادر به تخم گذاری است.

آکسولوتل

نکته ی شگفت انگیز دیگر در مورد آکسولوتل ها این است که آن ها قادر به احیای قسمت های قطع شده ی بدن خود می باشند.آن ها می توانند پاها یا دم و حتی بخش هایی از مغز یا قلب خود را ترمیم یا اضافه کنند.

آکسولوتل

آکسولوتل ها رنگ های مختلفی دارند،اما رنگ مشکی شایع ترین رنگ آن ها است.

آکسولوتل دارای سه جفت آبشش پر مانند در قسمت پشت سرش می باشد.هنگامی که آب از میان آبشش هایش عبور کرد،آکسولوتل اکسیژن را از آب می گیرد.

آکسولوتل

آکسولوتل ها حیوانات خانگی هستند.می توان آن ها را در آکواریوم نگهداری کرد.یک یا دو آکسولوتل هم اندازه می توانند در یک آکواریوم با هم زندگی کنند،اما باید مطمئن باشید که فضای کافی برای حرکت این دو حیوان وجود دارد..تعدادی گیاه،سنگ،لوله های پلاستیکی و گلدان در آکواریوم قرار دهید تا آکسولوتل ها بتوانند در آن ها پنهان شوند.آب آکواریوم باید همواره تصفیه شود.

آکسولوتل

آکسولوتل ها گوشتخوارند.آن ها غذای خود را از طریق حس بینایی و بویایی پیدا می کنند.آکسولوتل های خانگی از کرم خاکی،جیرجیرک و تکه های کوچک گوشت تغذیه می کنند.توجه داشته باشید که تکه های باقیمانده از غذا باید حتماً از آکواریوم خارج شود چون باعث بیماری این حیوان می شود.

آکسولوتل

ممکن است ماهی های آکواریوم آبشش هایآکسولوتل را گاز بگیرند،بنابراین بهتر است ماهی و آکسولوتل را در یک آکواریوم قرار ندهید.

ترجمه:نعیمه درویشی

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

*************************************

مطالب مرتبط

خرس، بزرگ‏ترین جانور گوشتخوار

پاندای قرمز

تیزپای کوهستان

شکارچیان ماهر

قورباغه ی شیشه ای

راه راه های خطرناک

آفتاب پرست؛ مارمولکی با چند رنگ

خطر! بپا توی دام نیفتی!!

جانورانی با پوست پولک دار

پرنده ای با منقاری شبیه به کفش

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.