تبیان، دستیار زندگی
اگر امروز مجلس خبرگان رهبری بخواهد فردی را به عنوان رهبر انقلاب انتخاب کنند، از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نمی‌گذرند،الحمدلله ایشان با همان صلابت امام (ره) و با شجاعت، ساده‌زیستی و دلسوزی کشور را اداره می‌کنند و باید با اتحاد و وحدت، شکرگزار این نعمت باشیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صلابت و ساده‌زیستی امام را دارند
آیت الله مقتدایی: مردم به انقلاب و رهبری وفادارند

اگر امروز مجلس خبرگان رهبری بخواهد فردی را به عنوان رهبر انقلاب انتخاب کنند، از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نمی‌گذرند،الحمدلله ایشان با همان صلابت امام (ره) و با شجاعت، ساده‌زیستی و دلسوزی کشور را اداره می‌کنند و باید با اتحاد و وحدت، شکرگزار این نعمت باشیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مقتدایی در مصلای امام خمینی شهرستان ساری با اشاره به حساسیت شرایط فعلی و تلاش دشمنان قسم خورده برای ایجاد خدشه در نظام اسلامی ایران گفت: آنها می‌خواهند با تهاجم فرهنگی و ایجاد اختلاف به اهداف شوم خود دست یابند.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: دشمن برای ترویج بدحجابی در کشور سرمایه‌گذاری می‌کند در این طرح، شهرهای مذهبی از جمله قم را مورد هدف قرار داده است.

آیت‌الله مقتدایی به دوگانگی‌های غرب در مواجهه با پرونده هسته‌ای ایران گفت: تنها راه مقابله با توطئه‌ دشمن، وجود وحدت بین مردم است.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب، خط اصیل اسلام با رهبری امام و شاگرد ایشان ادامه یافت.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: خیلی‌ها می‌خواهند مردم را از روحانیت جدا کنند اما مردم عزیز به یاد دارند که امام می‌فرمود «اسلام منهای روحانیت، اسلام نیست».

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه غدیر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: طبق ادعیه ماثوره و روایات معصومین (ع)، عید غدیر بزرگترین عید است.

آیت‌الله مقتدایی به تفویض ولایت به حضرت علی (ع) در روز عید غدیر و بیعت با شکوه مردم با آن حضرت در آن روز اشاره کرد و یادآور شد: نخستین کسی که به حضرت علی (ع) تبریک گفت: خلیفه دوم بود و طبق روایات، خلیفه دوم تصریح کرده است که اگر کسی ولایت حضرت علی (ع) را نپذیرفته باشد، مسلمان نیست.

عضو شورای عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود عقد اخوت بین مسلمانان در روز عید غدیر را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: شایسته است که مومنان، این سنت را همچنان در جامعه اسلامی زنده نگه‌ دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از پیشگامی علما و بزرگان در زمینه توسعه فرهنگ غدیر در جامعه، گفت: باید روز به روز این فرهنگ را در کشور گسترش داد.

وی در ادامه به نقش علما در طول تاریخ اشاره کرد و گفت:  شخصیت‌های ارزشمندی چون شیخ طوسی‌ها برای انتقال معارف دینی و احیای حوزه‌های علمیه تلاش کرده‌اند و با پرورش طلاب، علوم مختلف اسلامی را در جامعه ترویج داده‌اند و امروز اسلام به برکت همین مجاهدت‌ها باقی مانده است.

آیت‌الله مقتدایی به تاسیس حوزه علمیه قم از سوی مرحوم آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری‌یزدی اشاره و اعلام کرد: این عالم بزرگ در زمان قلدری و اعمال فشارهای رضاخان، با تدبر حوزه علمیه قم را حفظ کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز با حضور مراجع بزرگ، اساتید و مبلغین در حوزه علمیه قم، ظرفیت بالایی ایجاد شده است و نزدیک به 60 هزار طلبه در قم تحصیل می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر تقویت حوزه‌های علمیه بیان داشت: می‌خواهیم با توسعه امور حوزه‌های علمیه در شهرستان‌ها، دروس عالی و حتی درس خارج را به ویژه در مراکز استان‌‌ها دایر کنیم.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه، به برکات وجود حوزه‌های علمیه در مراکز استان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: این امر موجب تقویت تبلیغ در شهرستان‌های مختلف می‌شود.

آیت‌الله مقتدایی ابراز داشت: بعضی از مساجد و مناطق در سطح کشور نیازمند روحانی و مبلغ است و اگر طلاب و فضلا در استان‌ها پرورش یابند، می‌توانند به پرکردن این خلاء کمک کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به وجود علمای برجسته و نیز وحدت میان طلاب و علمای استان مازندران گفت: این وحدت موجب رونق مناسبات دینی در استان می‌شود.

رییس هیأت امنای جامعه‌المصطفی ولایت‌خواهی و عشق به اهل‌بیت (ع) بین مردم استان مازندران را مرهون حضور و فعالیت علما و فضلا در این استان دانست و بر ضرورت تکریم علما از سوی مردم تاکید کرد.

آیت‌الله مقتدایی بیان داشت: علاوه بر اتحاد علما، شاهد اتحاد مردم در این استان هستیم و ایثارگری‌های مردم مازندران در دوران دفاع مقدس و حمایت از نظام و رهبری در تاریخ ثبت‌ شده است.