تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از شاداب سازی و محرم سازی 9 هزار مدرسه دخترانه سراسر کشور طی چهار سال اخیر خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاداب سازی 9 هزار مدرسه دخترانه طی چهار سال اخیر

شاداب سازی مدراس دخترانه

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از شاداب سازی و محرم سازی 9 هزار مدرسه دخترانه سراسر کشور طی چهار سال اخیر خبرداد.

مرتضی رئیسی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا ،با اشاره به اینکه 18 هزار مدرسه ظرف چهار سال گذشته در سراسر کشور احداث شده است تصریح کرد: در ساخت این مدارس با استفاده از طراحی های جدید معماری به مسائلی نظیر ایمنی، معماری متناسب با جنسیت و مقطع تحصیلی و بحث شاداب سازی توجه شده است.

وی ادامه داد: 50 درصد مدارس جدیدالاحداث سراسر کشور برای پسران و مابقی با توجه به نیاز دختران طراحی و احداث شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور وجود مدارس ساخته شده در دودهه پیش را مهمترین چالش پیش روی شاداب سازی و محرم سازی مدارس دخترانه عنوان کرد و گفت: این مدارس با محیط های یک نواخت از امکانات و تجهیزات کافی برخوردار نیستند و معماری درونی و بیرونی آنها نیز مشکل جدی دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مدارس قدیمی تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور به دلیل بافت منسجم شهری و اشراف ساختمان های اطراف بر محیط مدارس امکان محرم سازی را ندارند اظهار داشت: احداث سالن ورزشی سرپوشیده در این قبیل مدارس دخترانه ای که ظرفیت مکانی لازم را دارند بهترین راه حل است.

منبع: خبرگزاری پانا

تنظیم: نسرین صادقی