تبیان، دستیار زندگی
جواد شمقدری، معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار از كتابخانه مركزی تبریز بر لزوم مرمت و شناساندن گنجینه نسخ خطی این كتابخانه تاكید كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گنجينه نسخ خطي كتابخانه تبريز معرفي شود
شمقدری

جواد شمقدري، معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در ديدار از كتابخانه مركزي تبريز بر لزوم مرمت و شناساندن گنجينه نسخ خطي اين كتابخانه تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در جريان سفر سوم هيات دولت به آذربايجان شرقي، محمدمهدي فداکار، معاون اداری و مالی و جواد شمقدری معاون سينمايی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه مرکزی تبریز ديدن كردند.

فداکار، در بازدید از بخش روشندلان کتابخانه مرکزی تبریز ضمن ابراز خرسندی از وجود این بخش، براي تجهيز بخش کتاب گویا و بخش نابينايان اين كتابخانه قول مساعد داد.

جواد شمقدری نیز در بازدید از بخش مخزن و گنجینه نسخ خطی کتابخانه مرکزی تبریز ضمن ابراز خرسندی از حفظ، مرمت و نگهداری از آثار و گنجینه‌های منحصر به فرد پیشینیان در اين گنجينه، بر لزوم اهتمام هرچه بيشتر براي تهيه فيلم مستند براي شناساندن نسخ خطي كتابخانه تاكيد كرد.

در اين بازديد، سیدکمال الدین سید مدنی،‌ ریيس کتابخانه مرکزی تبریز همکاری بیشتر مسوولان را براي تجهیز واحدهای روشندلان، آزمایشگاه و مخزن نسخ خطي خواستار شد و گفت: مخزن کتاب‌هاي خطی و نفیس کتابخانه مرکزی تبریز از زمره غنی‌ترین مخازن نفايس جهان اسلام و تشیع است و بايد بودجه‌اي ويژه براي احياي اين نسخ پيش‌بيني شود.