تبیان، دستیار زندگی
کوچک‏ترین دلفین جزیره‏ی کیش تولد یک سالگی‏اش را با انجام یک نمایش جالب جشن گرفت. مسوول نگه‏داری آکواریم دلفین‏ها می‏گوید: «این حیوان‏ها بسیار باهوش هستند و حرکت‏های نمایشی را به خوبی انجام می‏دهند.» «اسکار» که به تازگی یک ساله شده با کمک مربیان خود حرکت‏ه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشن تولد دلفین کوچولو

دلفین

کوچک‏ترین دلفین جزیره‏ی کیش تولد یک سالگی‏اش را با انجام یک نمایش جالب جشن گرفت. مسوول نگه‏داری آکواریم دلفین‏ها می‏گوید: «این حیوان‏ها بسیار باهوش هستند و حرکت‏های نمایشی را به خوبی انجام می‏دهند.» «اسکار» که به تازگی یک ساله شده با کمک مربیان خود حرکت‏های نمایشی جالبی را انجام می‏دهد. در این مرکز 13 دلفین نگه‏داری می‏شوند. هر کدام از آنها کارهای جالبی انجام می‏دهند. 2‏‏ دلفین این مرکز می‏توانند هم راه با یک موسیقی، آواز بخوانند و 3 دلفین دیگر می‏توانند به‏راحتی نقاشی و تابلو بکشند. این را هم بدانید که پارک دلفین‏های جزیره‏ی کیش بزرگ‏ترین پارک دلفین خاورمیانه است.

خوابیدن پشت چراغ قرمز
چراغ قرمز

خانمی که درست وسط خیابان خوابش برده بود، جریمه‏ی سنگینی شد! این خانم آمریکایی که صبح زود با خودرو و خود به طرف محل کار می‏رفت، در بین راه به یک چراغ راهنمایی رسید که چراغ آن قرمز بود. بنابراین تصمیم گرفت تا سبز شدن چراغ کمی استراحت کند؛ اما بعد از سبز شدن چراغ از خواب بیدار نشد، پلیس هم سر رسید و او را جریمه کرد.

گوساله‏ی عجیب
گوساله دو سر

گوساله‏ای با شکل عجیب و غریب در قائم به دنیا آمد. این گوساله دو صورت، چهار چشم، دو دهان، چهار حفره‏ی بینی و دو زبان دارد. به گفته‏ی مسوول دام‏پزشکی قائم شهر، علت این موضوع احتمالاً مشکل سلولی گاو مادر بوده است. این گوساله‏ تا یک روز بعد از تولد همچنان زنده مانده است.

قصه‏های کودکانه
قصه های شبانه

به تازگی کارشناسان متوجه شده‏اند که کودکان علاقه‏ی زیادی به قصه‏های شبانه‏ دارند. آنها می‏گویند: «قصهگویی از زبان مادر بهتر است تا از زبان پدر.» شنیدن قصّه‏ای قبل از خواب، به کودکان کمک می‏کند تا بهتر و آرام‏تر بخوابند. بد نیست بدانید که اگر قصّه‏گویی همراه با تغییر صدای مناسب و تقلید صدای شخصیت‏های داستان باشد برای کودک جالب‏تر و خاطره‏انگیزتر خواهد بود.

گرفتن دزد با لباس زنانه
دزد

دزدان بنگلادشی از این پس نمی‏توانند به راحتی کارشان را انجام دهند. می‏پرسید چرا؟ پس بشنوید. به تازگی. بنگلادش کار جالبی انجام داده و بعضی از مامورانش را با لباس زنانه‏ی سنتی به خیابان و نزدیک طلا فروشی‏ها فرستاده است تا مواظب مردم باشند. رئیس پلیس می‏گوید با این روش دزدان زیادی را دستگیر کرده‏اند و ماموران قصد دارند تا امنیت کامل شهر، در لباس زنانه تمام دزدان را دستگیر کنند!

تنظیم: کودک ونوجوان

***************************

مطالب مرتبط

جاده‏ پر از کفش

اشتباه در اسباب‏کشی

دانش‏آموز دوچهره

بعد از 14 سال سکوت

فدا کاری خانم 93ساله

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.