تبیان، دستیار زندگی
به گزارش بخش خبر سایت اخبار فن آوری اطلاعات ایران‌، از باشگاه سیب، در این میان روبات های جدیدی موسوم به Roomba نیز عرضه شده است. این روبات که به شکل یک نعلبکی است می تواند مانند چرخ روی زمین قل بخورد، از روی دیوار بپرد و به راحتی زیر اساس منزل بخزد. ربات
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ربات تارزان برای تحقیقات جنگلی

در این نوشتار دو ربات دیگر را معرفی می کنیم

ربات تارزان

ربات تارزان برای كمك به دانشمندان جهت نظارت بر تغییرات محیط زیستی در جنگل‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد

tarzan  تارزان

به گزارش بخش خبر سایت اخبار فن آوری اطلاعات ایرن، به نقل از ایسنا، این ربات مجهز به فناوری پیشرفته اولین نمونه متشكل از حسگرهای شبكه‌ ای، یك دوربین اینترنتی و یك ارتباط شبكه ای بی‌سیم است.

ربات تارزان كه (Treebot) نام دارد با نیروی خورشیدی كار می‌كند و با حركت دادن كابل‌های ویژه به بالا و پایین نمونه برداری‌ها و اندازه‌گیری‌های لازم را برای تحقیقات مهم انجام می‌دهد.

رباتی که بر روی زمین قل می خورد

به گزارش بخش خبر سایت اخبار فن آوری اطلاعات ایران‌، از باشگاه سیب، ربات های جدیدی موسوم به Roomba نیز عرضه شده است این ربات که به شکل یک نعلبکی است می تواند مانند چرخ روی زمین قل بخورد، از روی دیوار بپرد و به راحتی زیر اساس منزل بخزد.

rooma robot

ربات مذکور جدیدترین محصول شرکت iRobot بزرگترین سازنده ربات های ارزان قیمت در جهان است.

هلن گرینر رئیس و بنیانگذار این شرکت که در سن 22 سالگی و در دوره دانشجویی شرکت خود را تاسیس کرده است معتقد است ما به دورانی قدم می گذاریم که ربات ها مسئولیت انجام دهها هزار امر مهم را بر عهده می گیرند. در واقع عصر دستیاران شخصی رباتیک فرا روی ماست.

او تکنولوژی رباتیک را به یک کوه یخ تشبیه کرد که بخش اعظم آن از چشمها پنهان است.

مدیر این شرکت همچنین از برنامه های خود برای ساخت ربات های جدید مین یاب که قابلیت انجام برخی ماموریت های نظامی را نیز دارند خبر داد. ربات های مذکور برای انجام عملیات اکتشافی، جستجو و تخریب و تامین نیازهای تسلیحاتی نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان به کار خواهند رفت. گرینر زمانی را برای عرضه رباتهای جدید تعیین نکرد

تنظیم برای تبیان: سیدخاموشی