تبیان، دستیار زندگی
آیت الله جوادى آملى مى‎گوید یك وقت عازم زیارت بیت الله الحرام بودم، مى‎خواستم به مكه مشرف شوم. مصادف با زمستان بود، آن روز هم هوا سرد بود و برف مى‎بارید. براى عرض سلام و تودیع و خداحافظى محضر علامه طباطبایى رفتم. در زدم تشریف آوردند دم در. عرض كردم: عازم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه‎ای از علامه طباطبایی(ره)

کعبه

آیت الله جوادى آملى مى‎گوید یك وقت عازم زیارت بیت الله الحرام بودم، مى‎خواستم به مكه مشرف شوم. مصادف با زمستان بود، آن روز هم هوا سرد بود و برف مى‎بارید. براى عرض سلام و تودیع و خداحافظى محضر علامه طباطبایى رفتم. در زدم تشریف آوردند دم در. عرض كردم: عازم بیت الله هستم، خداحافظى مى‎كنم. بعد عرض كردم: نصیحتى بفرمایید كه به كار من بیاید و در این سفر توشه راه من باشد.

این آیه مباركه را به عنوان نصیحت و به عنوان زاد راه قرائت كردند. فرمودند: خداى سبحان مى‎فرماید: «فاذكرونى اذكركم»؛ «به یاد من باشید تا به یاد شما باشم.» فرمود: به یاد خدا باش تا خدا به یادت باشد. اگر خدا به یاد انسان بود، انسان از جهل نجات پیدا مى‎كند. اگر در كارى مانده است، اگر خداى قدیر به یاد انسان بود، هرگز انسان عاجز نمى‎شود و نمى‎ماند. و اگر در مشكل اخلاقى گیر كرد، خدایى كه داراى اسماى حسنى است و متصف به صفات عالیه، به یاد انسان خواهد بود. گره اخلاقى را هم مى‎گشاید و انسان را از آن مشكل رهایى مى‎بخشد. این بود كه فرمودند: این آیه را به یاد داشته باشید كه خدا فرمود: «فاذكرونى اذكركم.»


برگرفته از داستانها و حكایتهای حج، رحیم کارگر

گروه دین و اندیشه تبیان، هدهدی.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.