تبیان، دستیار زندگی
رییس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: در گذشته و پس از باخت تیم ملی به پرتغال علی‌آبادی از مردم عذرخواهی كرد و ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

من به جای علی آبادی عذرخواهی می کنم

محمد دادکان و علی آبادی

رییس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: در گذشته و پس از باخت تیم ملی به پرتغال "علی‌آبادی" از مردم عذرخواهی كرد و من هم امروز پس از شكست برابر اردن به جای علی‌آبادی از مردم عذرخواهی می‌كنم.

محمد دادکان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شكست تیم ملی برابر اردن اظهار كرد: مسوولان پیشین سازمان تربیت بدنی و كمیته‌ی ملی المپیك كه پس از باخت تیم ملی به پرتغال گفتند به جای مسوولان فدراسیون فوتبال از مردم عذرخواهی می‌كنند، كجا هستند.

علی‌آبادی پس از باخت تیم ملی به پرتغال گفت كه به جای مسوولان فدراسیون از مردم عذرخواهی می‌كنم. من هم باید امروز به خاطر فجایع فوتبال ایران به جای علی‌آبادی از مردم عذرخواهی كنم.

وی افزود: مسوولان سابق سازمان تربیت بدنی كجا هستند؟ چرا آنها نباید جوابگوی تحقیر ورزش، فوتبال و شخصیت ملی ایران شوند؟ چرا آنها نباید از مردم عذرخواهی كنند؟ علی‌آبادی كه می‌گفت باید جزء هشت تیم برتر دنیا باشیم، الان كجاست؟ آنها به خاطر مقاصد شخصی خود فدراسیون فوتبال را به هم ریختند. دیگر چه تیمی مانده كه ما از آنها ببازیم. به عربستان، بحرین، كویت و اردن باخته‌ایم.

دادکان ادامه داد: علی‌آبادی معتقد بود كه تیم ایران شایستگی صعود از مرحله‌ی دوم رقابت‌های جام جهانی را داشت و تیم ملی باید پرتغال را می‌برد. پس از شكست مقابل پرتغال گفت كه حق‌مان بوده كه این تیم را ببریم. اما، حالا او كجاست كه ببیند تیم ملی به اردن باخته است. من به خاطر این باخت به جای علی‌آبادی از مردم عذرخواهی می‌كنم. امروز قربانی كیست؟ آیا می‌خواهیم كفاشیان یا قطبی را قربانی كنیم؟ باید به علی‌آبادی بگویم كه او فوتبال را به اینجا رسانده است. به اعتقاد من كفاشیان تلاشش را انجام داده و قطبی را هم نباید قربانی كنیم. قطبی كه از ایران رفته بود و او را مسوولان سابق سازمان تربیت بدنی به ایران آوردند.

دادکان

وی با انتقاد شدید از صداوسیما گفت: به غیر از سازمان تربیت بدنی نقش صداوسیما در تضعیف تیم ملی بسیار زیاد است. صداوسیما از ناكارشناسانی استفاده می‌كند كه هیچ تحلیلی از خود به خاطر نرفتن تیم ملی به جام جهانی ارایه نكردند. صداوسیما هم باید جوابگوی این نتایج باشد. اگر منتقدی وجود داشته باشد، آنها می‌خواهند سر او را ببرند كه كسی از سازمان انتقاد نكند. ناكارشناسان حالا كجا هستند؟

كسانی كه موقعی كه تیم ملی تیم پانزدهم دنیا بود و با آلمان و كرواسی بازی می‌كرد، از تیم ملی انتقاد می‌كردند كجا هستند؟ چرا صداوسیما در را بسته و اجازه نمی‌دهد منتقدان انتقاد كنند و تنها كارش شده اینكه مربیان و مدیران و افتخار آفرینان ورزش را به جان هم بیاندازد. صداوسیما با شیوه‌ای كه در پیش گرفته تنها مردم را با برنامه‌های جنجالی‌اش سرگرم می‌كند. آنها این كار را می‌كنند تا كسی فرصت فكر كردن به این را نداشته باشد كه چرا تیم ملی به جام جهانی نرفته است.

رییس پیشین فدراسیون فوتبال درباره خبری كه برخی رسانه‌ها پیرامون جلسه‌اش با رییس جمهور منتشر كرده بودند، گفت: این ملاقات برگزار نشد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری