تبیان، دستیار زندگی
این کشف جدید همه را به وجد آورده است تا حدی که سایت google در روز شنبه لوگوی خود را به خاطر این اکتشاف بزرگ تغییر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لوگوی ماهِ گوگل!

لوگوی گوگل

وجود آب منجمد در حفره هایی در قطب های کره ماه، توسط دانشمندان امری مسلم شناخته می شد ولی هرگز تایید نشده بود. این امر موجب شد تا سازمان فضایی ناسا، در روز جمعه 17/7/88 به عنوان بخشی از برنامه ای که برای یافتن آب در کره ماه بود، دو موشک فضایی خود را عمدا به سطح کره ماه بکوبد. در اثر این کار، ذرات و خرده های موجود در داخل حفره ای که موشک اول به آن برخورد کرد بر فراز سطح ماه پخش شد. دومین موشک که مجهز به دستگاه های علمی بود، قبل از این که به سرنوشت سفینه اول دچار شود، این ذرات را برای یافتن نشانه های بخار آب، آزمایش کرد. این موشک نیز پس از فرستادن یافته های خود به کره زمین، مانند اولین سفینه در سطح کره ماه سقوط کرد. ناسا در پی این اقدام اعلام کرد که از همان لحظه ی آغازین دریافت داده های ارسال شده به زمین، کار بر روی پردازش و تحلیل آن ها آغاز شده است و نتایج آن در آینده ای نه چندان دور منتشر خواهد شد.

سایت google در روز شنبه لوگوی خود را به خاطر این اکتشاف تغییر داد.

لحظه قبل از برخورد

اما انگار اکنون نتایج اولیه این برخورد مشخص شده است و همه را به وجد آورده است تا حدی که سایت google در روز شنبه لوگوی خود را به خاطر این اکتشاف بزرگ تغییر داد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس دانشمندان ناسا روز جمعه اعلام کردند که مقدار بسیار زیادی آب در نزدیکی منطقه قطب جنوبی کره ماه پیدا کرده‌اند. ناسا در ادامه آورده است که اطلاعات و نتایج مقدماتی آزمایشات آن ها مشخص كرده است كه طی این مأموریت موفقیت‌آمیز، آب در قسمت ثابت سایه حفره‌های ماه كشف شده است.

مدیر پروژه تحقیقات جاری ناسا گفته است: بله! ما به راستی آب پیدا کرده‌ایم و مقدار کمی هم نیافته ایم بلکه به مقدار قابل توجهی دست یافته‌ایم.

این اکتشاف جدید می تواند انسان را در برنامه های بلند پروازانه خود از قبیل انتقال آب از ماه به زمین و یا قابل سکونت کردن ماه یاری کند.

تهیه و تنظیم برای تبیان:

اربابی فر