تبیان، دستیار زندگی
با هدف ماندگار شدن نام امام خمینی (رضوان الله تعالی عنه) و به احترام این نام، آن را انتخاب کردیم به ویژه اینکه امام(ره) فضل و نقطه قوتی بود برای شهر نجف
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حوزه امام خمینی (ره)در نجف اشرف

امام خمینی

به گزارش شیعه آنلاین، پایگاه خبری الجوار عراق در این باره نوشت: حوزه علمیه امام خمینی(ره)، اوایل سال جاری میلادی به درخواست تعدادی از طلاب علوم دینی علاقمند، در شهر نجف اشرف تأسیس شد.

گفته می شود در حالیکه کمتر از یک سال از تأسیس و افتتاح این مدرسه علمیه می گذرد، اما استقبال گسترده ای از سوی طلاب علوم دینی از این مدرسه شده و تعداد زیادی از آنان برای تحصیل در این مدرسه علمیه، به آن پیوسته اند.

قابل ذکر است بسیاری از این تعداد طلبه درخواست کننده که حتی از تعداد اعلام شده از سوی مدرسه برای دریافت طلبه بیشتر بوده، دارای مدارک دانشگاهی و یا مدارک فنی و هنری بوده اما برای تحصیل علوم دینی، امسال به حوزه امام خمینی(ره) پیوسته اند.

با هدف ماندگار شدن نام امام خمینی (رضوان الله تعالی عنه) و به احترام این نام، آن را انتخاب کردیم به ویژه اینکه امام(ره) فضل و نقطه قوتی بود برای شهر نجف

در همین راستا حجةالإسلام و المسلمین شیخ "علی وائلی" مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) گفت: این مدرسه علمیه در ماه ربیع الثانی 1430 هجری قمری افتتاح شد و استقبال طلاب علوم دینی از آن بیش از حد پیش بینی شده بود.

شیخ "علی وائلی" در ادامه افزود: ما در ابتدا اعلام کرده بودیم که برای سال نخست تنها 100 تا 120 طلبه را ثبت نام خواهیم کرد اما بیش از 300 طلبه اکنون در این حوزه علمیه ثبت نام کرده اند.

اما در مورد علت انتخاب این نام برای این حوزه علمیه، شیخ وائلی گفت: با هدف ماندگار شدن نام امام خمینی (رضوان الله تعالی عنه) و به احترام این نام، آن را انتخاب کردیم به ویژه اینکه امام(ره) فضل و نقطه قوتی بود برای شهر نجف و در دوران حیات مبارکش از حوزه های علمیه نجف اشرف حمایت کرد و حدود 15 سال در حوزه های علمیه این شهر تدریس نمود، از همین رو بر اهل نجف واجب بود که به خدمات ایشان پاسخ دهند و به گونه ای آن را جبران کنند. تأسیس حوزه ای علمیه به نام ایشان را بهترین راه برای جبران آن خدمات دانستیم.

تنظیم: سعید آقازاده

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.