تبیان، دستیار زندگی
عبدالملك حوثی : در صورت ادامه حملات عربستان از خود دفاع می كنیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرودی؛ جنگ فرا گیر در "یمن"

یمن

سرهنگ « جفری اسمیت »  سمت فرمانده برنامه ریزی عملیات مشترك ارتش آمریكا در یمن  را به عهده دارد و قرار است بر علیه شیعیان مبارزه نمایند

به گزارش  روزنامه « الشرق الاوسط » که تنها خبر كوتاه آن را منتشر كرد رئیس ستاد ارتش یمن قراردادی شتابزده امنیتی و نظامی با آمریكا به امضا رسانده كه با این قرارداد آمریكا رسما وارد درگیری های استان ناآرام صعده خواهد شد.

طرف آمریكایی این قرارداد سرهنگ « جفری اسمیت » اعلام شده كه سمت فرمانده برنامه ریزی عملیات مشترك ارتش آمریكا را به عهده دارد.

این نظامی آمریكایی پس از امضای این قرارداد تنها اظهار امیدواری كرد كه این قرارداد بتواند تروریسم را در یمن به پایان برساند.

« احمد علی الاشول » . رئیس ستاد مشترك ارتش یمن اعلام كرد كه این توافق نامه روز سه شنبه پس از برگزاری مذاكراتی دو روزه به امضای طرفین رسیده است .

براساس این توافق نامه نظامی واشنگتن با اعطای كمك های اطلاعاتی و آموزش نظامی به ارتش یمن به صنعا در زمینه مبارزه با تروریسم قاچاق و راهزنی یاری خواهد داد.

این نظامی آمریكایی پس از امضای این قرارداد تنها اظهار امیدواری كرد كه این قرارداد بتواند تروریسم را در یمن به پایان برساند.

در پی امضای توافق نامه نظامی مشترك واشنگتن با صنعا از این پس آمریكا در سركوب و حملات نظامی علیه نیروهای جنبش حوثی به ارتش یمن كمك خواهد كرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز در حالی كه یمن با شورش روبه گسترش شیعیان در شمال كشور می جنگد خبرگزاری رسمی یمن گزارش می دهد قرارداد همكاری نظامی و امنیتی روز سه شنبه پس از دو روز گفت وگو در صنعا امضا شد.

مقام های آمریكایی هنوز این گزارش را تائید نكرده اند.

چندی پیش در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورك هیلاری كلینتون وزیر خارجه آمریكا در نشستی با وزرای كشورهای عرب خلیج فارس از این كشورها خواست تا در جنگ یمن و كشتار شیعیان این كشور به علی عبدالله صالح كمك كنند.

تنظیم شده توسط موسوی

جامعه و سیاست