تبیان، دستیار زندگی
گزارش تصویری از شکاف دیوار حائل ، به دست جوانان فلسطینی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در نهایت همه دیوار ها می ریزند

گزارش تصویری از شکاف دیوار حائل ، به دست جوانان فلسطینی

در سالگرد فروریختن دیوار برلین ، جوانان فلسطینی در دیوار حائل شکاف ایجاد کردند .

در نهایت همه دیوارها می ریزند

جوانان فلسطینی در بیستمین سالگرد برچیده شدن دیوار برلین موفق شدند شکافی در دیوار 6 متری امنیتی ، که رژیم صهیونیستی در کرانه باختری احداث کرده است، ایجاد کنند.

در نهایت همه دیوارها می ریزند
در نهایت همه دیوارها می ریزند

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی سعی داشتند با پرتاب گاز اشک‌آور و بمب‌های دودزا از پشت این دیوار مانع این اقدام شوند اما این جوانان فلسطینی با استفاده از جک هیدرولیک توانستند یکی از این بلوک‌های شش متری را از جای خود در بیاورند و شکافی را در این دیوار ایجاد کنند.

در نهایت همه دیوارها می ریزند
در نهایت همه دیوارها می ریزند

"فرقی نمی‌کند کجا باشدو بلندی آن چقدر باشد، در نهایت همه دیوارها می‌ریزد" این عبارت شعاری است که جوانان فلسطینی آنرا روی یکی از بلوک‌های این دیوار نوشته‌اند.

در نهایت همه دیوارها می ریزند
فلسطین

هر چند این بلوک بتنی کاملا از جای خود درنیامد اما با ایجاد شکاف در این دیوار جوانان فلسطینی با گفتن "الله اکبر" خوشحالی خود را اعلام داشتند.

برداشته شدن دیوار برلین :

در 10 نوامبر سال 1989 میلادی آلمان شرقی مرزهای خود را بازگذاشت تا شهروندان این کشوربتوانند آزادانه به سوی آلمان غربی سفرکنند .

پس ازجنگ جهانی دوم وشکست آلمان دراین جنگ ، بلوک شرق وغرب تصمیم گرفتند کشوری را که مایه و پایه راه اندازی دوجنگ گسترده جهانی بوده است را به دو قسمت شرقی وغربی تقسیم کنند . بر همین اساس درسال 1949 میلادی ، آلمان شرقی تاسیس شد . آلمان شرقی با قرارگرفتن تحت سیاست های رایج بلوک شرق ، اقتصاد سوسیالیستی را پیشه خود ساخت اما با این حال نتوانست به پیشرفت های گسترده اقتصادی آلمان غربی دست یابد اما دو آلمان پس از 45 سال در سال 1990 مجددا یکپارچه شدند . در اکتبر 1989 اریک هونکه رهبر آلمان شرقی سقوط کرد و پس از آنکه در اثر فشار مردم آلمان شرقی مرز آن کشور با چکسلواکی باز شد ، هزاران نفر توانستند اجازه خروج خود را در چنین روزی در سال  1989 کسب کنند . در همین روز نیز دیوار برلین توسط جوانان هر دو سوی دیوار فروریخت و اهالی برلین شرقی توانستند خود را در میان هموطنان غربی خود پیدا کنند . به دنبال این مساله حکومت آلمان شرقی نیز فرو ریخت . ادغام رسمی دو آلمان در سوم اکتبر 1990 عملی شد.

"فرقی نمی‌کند کجا باشدو بلندی آن چقدر باشد، در نهایت همه دیوارها می‌ریزد"


منابع :

سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی می باشد.

سایت شهید اوینی

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی