تبیان، دستیار زندگی
رساله حقوقی امام سجاد علیه السلام با نام «حقوق و تکالیف بشر در اسلام»‌ برای نخستین‌بار به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زاگرب به زبان کرواتی ترجمه و منتشر شد./
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار رساله حقوقی امام سجاد(ع) در کرواسی

رساله حقوقی امام سجاد علیه السلام با نام «حقوق و تکالیف بشر در اسلام»‌ برای نخستین‌بار به همت رایزنی فرهنگی جمهوري اسلامي ایران در زاگرب به زبان کرواتی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، این رساله پرتوی از نور آسمانی و هدایت‌گر اسلام و معارف ناب الهی را که از مکتب اهل‌بیت عترت و ولایت می‌جوشد، به مخاطبان کروات زبان عرضه می‌کند.

رساله حقوقی امام سجاد علیه السلام در بردارنده مهمترین حقوق الهی و وظايف اخلاقی بشریت است و در تبیین هر حق نيز اهم جوانب آن را به صورت کلی بيان می‌دارد.

با توجه به نقش كارساز و تعيين كننده معيارها و ضوابط اخلاقی در جامعه ديني، رساله حقوق امام سجاد(ع) در تكوين وجدان اخلاقی جامعه مذهبی می‌تواند سهمی به‌سزا ایفا کند.

این رساله به حقوق استاد، دانشجو، همسر، پدر، مادر، کارفرما، کارگر، شریک، همسایه، متهم، حاکم، شهروندان و حتی نسبت به دست و پا، چشم و دیگر موهبت‌هایی که خداوند عطا کرده است، اشاره دارد.

شهید سید عباس موسوی، دکتر عثمان مفتیچ و دکتر صعاد کانصو بر این کتاب مقدمه نوشته‌اند. این نوشتار توسط دکتر صعاد کانصو از استادان نامی شیعه لبنانی مقیم زاگرب از زبان عربی به زبان کرواتی ترجمه شده است و عثمان مفتیچ، نخستین سفیر دولت کرواسی در ایران و وزیر علوم سابق این کشور، مقدمه‌ای تفصیلی در زمینه حقوق و تکالیف بشر در اسلام بر آن نوشته است.

مراسم رونمایی کتاب «حقوق و تکالیف بشر در اسلام»‌ در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب زاگرب برگزار خواهد شد.

کتاب «حقوق و تکالیف بشر در اسلام»‌ توسط انتشارات یسینیکی تورک در 63 صفحه و شمارگان 1000 نسخه منتشر و در شبکه توزیع کتاب فروشی‌های کرواسی قرار گرفته است.