تبیان، دستیار زندگی
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: از فعالیت‌‌های مساجد نباید غافل باشیم، زیرا مسجد پایگاه عبادت، خدمت‌رسانی به مردم تربیت و تعلیم و تثبیت ولایت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرکز تخصصی آموزشی ائمه جماعات راه‌اندازی می‌شود

حجت السلام والمسلمین ابراهیمی

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: از فعالیت‌‌های مساجد نباید غافل باشیم، زیرا مسجد پایگاه عبادت، خدمت‌رسانی به مردم تربیت و تعلیم و تثبیت ولایت است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی در هجدهمین اجلاس سراسری نماز نقش و جایگاه مسجد در اسلام را بی‌نظیر بیان کرد و گفت: پیامبر قبل از رسیدن به مدینه مسجدی ساخته و به محض ورود به مدینه مسجدالنبی را احداث کرد.

وی افزود: مسجد جزء اولین پایگاه‌های هدایت مسلمانان و جایگاهی است که هویت اسلامی در آن شناخته می‌شود و پایگاه‌ معراج انسان است.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ ساخت مسجد در کشور گفت: مسجد سنگر است و این یک حقیقت اثبات شده می‌باشد و حضرت امام در رابطه با مسجد 512 مورد به مسئولین و مردم توصیه نموده‌اند و مقام معظم رهبری نیز در  380 مورد به اهمیت مسجد توصیه کرده‌اند.

رییس ستاد مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: مسجد در یک دوره تاریخی مورد غفلت واقع شده بود  اما در آستانه انقلاب حضرت امام در آن به عنوان معاون مرکز مبارزه با دشمن قرار داد و به برکت انقلاب اسلامی مساجد کانون‌های جوشان و خروشان نظام و دستاوردهای انقلاب عظیم به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی خاطرنشان کرد: امروز مرکز رسیدگی به امور مساجد با تایید مقام معظم رهبری شکل گرفته و توانسته چشم‌انداز 20 ساله مساجد، راهبردها و راه‌کارهای آن را مشخص کند

وی بیان داشت: آینده مساجد در این چشم‌انداز مشخص شده و تلاش می‌کنیم در برنامه پنجم، مساجد جایگاه واقعی خود را به دست آورند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مجموعه‌ای تنظیم کرده و به شورای عالی حوزه‌های علمیه ارایه داده تا ائمه جمعه و جماعات دوره‌های تخصصی را سپری کنند و به همین منظور مرکز تخصصی ائمه جماعات به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: مساجد در استان تهران از انسجام برخوردارند و هم‌اکنون ائمه جماعات جوان جایگزین شده‌اند و پژوهشگران نیز 38 عنوان کتاب و 750  مقاله علمی در زمینه مسجد تدوین کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی به حضور بانوان آشنا به مبانی دینی در مساجد اشاره کرد و گفت: به برکت وجود بانوان فرهیخته از برخی افراد که خرافات را در مساجد ترویج می‌کردند امروز در استان تهران خبری نیست.

وی افزود: کتابی در خصوص مدیریت مسجد، نوشته شده و در وظایف امام جماعت، هیأت امنا و خادم را به درستی مشخص کرده و کتاب دیگری برای جذب جوانان تالیف شده و شهدای ائمه جمعه و جماعات نیز شناسایی شده‌اند.