تبیان، دستیار زندگی
استاد حسین صبحدل، موذن انقلاب و پیشكسوت قرآنی كشورمان پس از سال‌ها تحمل رنج بیماری، ساعتی قبل در منزل خود به لقاء الله شتافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استاد «حسین صبحدل» به لقاء حق شتافت

استاد حسین صبحدل، موذن انقلاب و پیشكسوت قرآنی كشورمان پس از سال‌ها تحمل رنج بیماری، ساعتی قبل در منزل خود به لقاء الله شتافت.

استاد صبحدل

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایكنا)، استاد حسین صبحدل، موذن انقلاب و پیشكسوت قرآنی كشورمان پس از سال‌ها تحمل رنج بیماری ساعتی قبل به لقاء الله شتافت، همچنین مراسم تشییع جنازه آن مرحوم ساعت 9 صبح فردا از مقابل مسحد المهدی(عج) واقع در مجیدیه جنوبی برگزار می‌شود.

این استاد پیشكسوت از فعالان قرآنی برجسته و شاخص میهن اسلامی‌مان بود و چند سالی در بستر بیماری به سر می‌برد، در روزهای اخیر با مشكلات جسمی بیشتری روبرو شده بود.

بنا بر این گزارش، استاد صبحدل كه در منزل خود تحت مراقبت‌های پزشكی و پرستاری قرار داشت، در روزهای اخیر چندین بار با ابتلا به عفونت‌های ریوی، دچار مشكلات بیشتر و حادتری از نظر جسمی و سلامتی شده بود.

استاد صبحدل كه بسیاری از مردم ایران اسلامی با صدای گرم و ملكوتی او به عنوان موذن از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آشنا هستند، بنا بر اذعان بسیاری از همراهان و افرادی كه او را از نزدیك می‌شناسند، یكی از پیرغلامان واقعی مكتب اباعبدالله الحسین (ع)، یك انسان پایبند به چارچوب عملی آرمان‌گرایی دینی و یك خادم بزرگوار و پرتلاش در آستان نورانی قرآن كریم بود.

یادآوری می‌شود، استاد صبحدل در سال 1310 در تهران به دنیا آمد و كارمند بازنشسته صدا و سیما است. برگزاری جلسات قرآن در مساجد محلات، داوری مسابقات قرآنی استانی و كشوری در رشته صوت و لحن در دهه‌های 60 و 70، تهیه‌كنندگی و نویسندگی برنامه‌های سحر و مناسبت‌های مذهبی و اذان معروف از جمله یادگارهای ماندگار ایشان است.

سرود «خمینی ای امام»، «راه امام در كلام امام»، «بانگ توحید»، «طلایه‌داران انقلاب»، «حماسه رزمندگان»، «ماه محرم» و مناجات‌های رادیو و دعای هنگام تحویل سال و بیش از 1300 اثر رادیویی دیگر، گویای زندگی استاد صبحدل است.

همچنین از جمله كارهای ماندگار صبحدل، اذان به یاد ماندنی‌اش در نغمه بیات ترك بود كه با مقدمه‌ای شكوهمند آغاز می‌شود؛ اذانی كه قدمت آن به سه دهه می‌رسد و باید آن را از آخرین اذان‌های شكوهمند به شمار آورد.

اذان جاودانه این استاد فقید را از اینجا بشنوید

پیوند به:

استاد صبحدل: بانی ربنای شجریان

اذانهای ماندگار ایرانی از قاجاریه تا امروز


تنظیم برای تبیان: شکوری