تبیان، دستیار زندگی
برای نخستین بار دو اثر استاد محمد‌رضا شجریان كه بیش از 30سال پیش به آهنگسازی و تنظیم فریدون شهبازیان ساخته شده است، منتشر می‌شود. میراث خبر-اردیبهشت ماه سال آینده آلبومی با عنوان «جام تهی» توسط شركت آوای خورشید به بازار عر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

2 اثر استاد محمدرضا شجریان


برای نخستین بار دو اثر استاد محمد‌رضا شجریان كه بیش از 30سال پیش به آهنگسازی و تنظیم فریدون شهبازیان ساخته شده است، منتشر می‌شود.

میراث خبر-اردیبهشت ماه سال آینده آلبومی با عنوان «جام تهی» توسط شركت آوای خورشید به بازار عرضه خواهد شد كه این آلبوم شامل چهار اثر از فریدون شهبازیان است كه دو اثر آن بی‌كلام و دو اثر به خوانندگی محمدرضا شجریان است.

شعر این دو قطعه از «هوشنگ ابتهاج» و «فریدون مشیری» به نام‌های «در این سرای بی‌كسی» و «جام تهی» (پر كن پیاله‌ را) شده است. به جز ملودی سرای بی‌كسی كه اثر محمدرضا لطفی است، فریدون شهبازیان آهنگسازی و تنظیم قطعات آلبوم را به عهده داشته است. دو قطعه بی كلام «تار و اركستر» و «سنتور و اركستر» نام دارد كه تكنوازان تار و سنتور آن حسین علیزاده و فرامرز پایور هستند. این دو اثر نیز سال 52 ضبط شده است و با پالایش جدید و كیفیت صوتی بالا عرضه می‌شود.

این چهار قطعه سال 52 برای اجرا در یكی از برنامه‌های موسیقی تهیه شد و بعد از سی سال برای اولین بار در بازار عرضه می‌شود.