تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزشی حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر شناخت استعدادهای برتر، توانمند و نخبه حوزه در سطح کشور برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی، تربیتی کشور تاکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون آموزش حوزه:دولت از نخبگان حوزه استفاده کند

عباسی

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر شناخت استعدادهای برتر، توانمند و نخبه حوزه در سطح کشور برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی، تربیتی کشور تاکید کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین دوره آزمون دانش‌سنجی (المپیاد) حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: این المپیاد برکات بسیاری برای حوزه‌های علمیه دارد، زیرا از طریق آن استعدادهای برتر، توانمند و نخبه در سطح کشور شناسایی می‌‌شوند تا دولت در پیشبرد برنامه‌ریزی‌های خود از این استعدادهای برتر استفاده نماید.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌ای که در آن قرار داریم از لحاظ سیاسی و فرهنگی شبیه به دوره امام رضا (ع) است که در آن برخی القای شبهات دینی در جامعه می‌پرداختند و شما طلاب و حوزویان باید به گونه‌ای باشید تا توانمندی لازم و کافی را برای پاس‌گویی به شبهات کسب کنید.

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه گفت: امام هشتم (ع) با زبان‌های مختلف جهان، پیام الهی و معرفتی اسلام را بیان کردند و با علم به فرهنگ‌ها و آشنایی کامل نسبت به طوایف مختلف به تبیین علوم و معارف دینی می‌پرداختند.

وی افزود: امروز طلاب و روحانیون مسلمان باید افکار و عقاید مردم را بشناسند و لازمه آن اهتمام در آشنایی با زبان‌ها و فرهنگی مختلف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ابراز داشت: حوزه‌های علمیه پرچمداران  معارف اهل‌بیت (ع) هستند و امروزه این معارف باید توسط علمای تحصیل کرده در سطح جهان منتشر شود، روحانیون این رسالت الهی را به انجام برسانند و در ترویج معارف اهل‌بیت (ع) بکوشند.

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: المپیاد علمی  و پژوهشی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سی نقطه از کشور برگزار شد که میزان شرکت کننده‌ها در مقاطع مختلف حوزوی قابل توجه بوده است.

گفتنی است؛ هفتاد و دو نفر از افراد شرکت ‌کننده در آزمون پایه‌های اول تا چهارم رتبه‌های برتر این المپیاد را کسب کردند.