تبیان، دستیار زندگی
به مناسبت ولادت باسعادت حضرت رضا(ع) نمایشگاهی با عنوان «خورشید مهربانی» شامل كتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی و لوح فشرده با موضوع امام رضا(ع) در كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.در نمایشگاه «خورشید مهربانی» نقشه جاده ولایت همراه با تصاویری از قدم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمايشگاه نفايس خطي و هنري با موضوع امام رضا(ع)
کتاب

به مناسبت ولادت باسعادت حضرت رضا(ع) نمايشگاهي با عنوان «خورشيد مهرباني» شامل كتاب‌هاي خطي، چاپ سنگي و چاپي و لوح فشرده با موضوع امام رضا(ع) در كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي برگزار مي‌شود.در نمايشگاه «خورشيد مهرباني» نقشه جاده ولايت همراه با تصاويري از قدمگاه‌هاي امام رضا (ع) از مدينه تا مرو نيز در كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي نمايش داده مي‌شود.

مدير روابط عمومي سازمان كتابخانه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت:  در اين نمايشگاه آثار خطي ارزشمندي با موضوع حضرت رضا(ع) نظير «عيون اخبار رضا(ع)» تاليف شيخ صدوق، «جواهر السنيه» تاليف شيخ حرعاملي، «بحارالانوار» محمد باقر مجلسي و «شرايع الاسلام» وجود دارد كه از نظر علمي و تاريخي داراي ارزش و اهميت فراوان است.

مهدي قيصري‌نيك خاطرنشان كرد: در اين نمايشگاه تابلوهاي نقاشي، خط، نقاشي و خوشنويسي نظير «شمس‌الشموس»، «حديث سلسله الذهب»، «يا ضامن آهو» و «يا امام رضا (ع)» در معرض نمايش قرار گرفته‌اند كه بسيار جذاب و ديدني‌اند.

به گفته مدير روابط عمومي كتابخانه آستان قدس رضوي، علاوه بر كتاب‌هاي خطي و چاپ سنگي، گنجينه‌اي از كتاب‌هاي چاپي به زبان‌هاي مختلف با موضوع امام رضا (ع) انتخاب شده‌اند كه علاوه بر آنكه مورد استفاده محققان و پژوهشگران مذهبي قرار مي‌گيرند باعث آشنايي نسل جوان با منابع مكتوب مذهبي مي‌شوند.

وي افزود: در بخش ديگري از اين نمايشگاه علاوه بر نقشه جاده ولايت و تابلوهاي شجره طيبه نبوت و امامت تصاويري از قدمگاه‌هاي حضرت رضا (ع) از مدينه تا مرو در معرض ديد عموم گذاشته شده است.

به گفته قيصري‌نيك، سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي با پشتوانه غني اشياي موزه‌اي، آثار نفيس خطي، چاپ سنگي و چاپي، اسناد تاريخي، مطبوعات و عكس‌هاي قديمي، به برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي اقدام مي‌‌كند كه مورد توجه و علاقه بسياري از محققان و پژوهشگران و علاقه‌مندان به آثار تاريخي قرار دارد.