تبیان، دستیار زندگی
مشایخی: هنرمندان باید تلاش كنند تا به درك و دریافت درستی از حقایق و واقعیت هشت سال دفاع مقدس دست یابند. ایسنا- این هنرمند پیشكسوت سینما و تلویزیون با بیان اینكه هنوز مسأله دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشایخی از فرهنگ ایثار و دفاع مقدس می گوید


مشایخی: هنرمندان باید تلاش كنند تا به درك و دریافت درستی از حقایق و واقعیت هشت سال دفاع مقدس دست یابند.

ایسنا- این هنرمند پیشكسوت سینما و تلویزیون با بیان اینكه هنوز مسأله دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان برای برخی، خوب جا نیفتاده افزود: متأسفانه بسیاری از دوستان، این توجه و شناخت را ندارند كه جوانان نازنین ما برای دفاع مقدس از این سرزمین جانشان را فدا كرده و شهید شده‌اند.

هنرمندان باید تلاش كنند تا به درك و دریافت درستی از حقایق و واقعیت هشت سال دفاع مقدس دست یابند.

وی افزود: متاسفانه بعد از گذشت دو دهه از جنگ تحمیلی هنوز بسیاری از مسایل در مورد شهیدان و اسطوره‌های مقاومت و دفاع مقدس برای ما روشن نشده است.

وی با تقدیر از برگزاری اولین كنگره تجلیل از ایثارگران گفت: تجلیل از ایثارگر در واقع تجلیل و تقدیر از تندیس‌های غیرت، شهامت، شجاعت، مقاومت، فداكاری و در یك كلام تجلیل از تمام ارزش‌های والای انسانی است.

مشایخی پیشكسوت تئاتر، سینما، تلویزیون با بیان اینكه هنر بهترین وسیله برای تبیین ارزش‌های والای انسانی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده است، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید زمینه مشاركت و همكاری همه هنرمندان حوزه‌های مختلف را جهت نهادینه‌ سازی فرهنگ ایثار فراهم نماید.

وی ادامه داد: ما نباید موضوعات مختلف دفاع مقدس را از هم جدا كنیم و دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را خطكشی نمائیم بلكه باید در این خصوص جامع‌نگر ولی وحدت گرا باشیم.

مشایخی تصریح كرد: همه اقشار جامعه به موضوع دفاع مقدس احترام می‌گذارند و فرهنگ ایثار و شهادت با اهمیت تلقی كرده و ایثارگران و بازماندگان آنان را ارج می‌نهند.