تبیان، دستیار زندگی
ادامه زندگی نامه سرتیپ شهید حسن اقارب پرست از زبان همسر شهید با گذشت یکسال ، اجباراً به تهران احضار و یگان را به نیروهای منظم ارتش تحویل دادند . به دنبال بسته شدن فرودگاه در سال 1359 و آغاز جنگ ، ایشان در سال 1360 به همراه همسرشان به
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار لیلی در جزیره مجنون

قسمت اول ،عمره ، آمریکا ، آسمان

ادامه زندگی نامه سرتیپ شهید حسن اقارب پرست ، به روایت همسر شهید

با گذشت یکسال ، اجباراً به تهران احضار و یگان را به نیروهای منظم ارتش تحویل دادند .

به دنبال بسته شدن فرودگاه در سال 1359 و آغاز جنگ ، ایشان در سال 1360 به همراه همسرشان به زیارت خانه ی خدا مشرف شدند و در آنجا طی سخنرانی ، به حجاج ایرانی بیت الله الحرام ، خبر غرور آفرین شکست حصر آبادان را دادند و لبخند شادی بر لب ایرانیان نشاندند ، دیری نپایید که این خوشحالی ،عزا شد .

 سقوط c 130

آری ، در زمان حرکت از مدینه به مکه و درحال احرام ، خبر سقوط هواپیمای C -130  و شهادت یار و برادر عزیزش شهید یوسف کلاهدوز و همراهانش بار غم سنگینی را بر دوش این مجاهد راه خدا نهاد ، تا جایی که از شدت غم ،بیماری عارض ایشان گردید . او کسی را از دست داده بود که دیدارش اورا به یاد خدا می انداخت و عملش او را به آخرت ترغیب می نمود .

پس از بازگشت ،مجدداً راهی دیار عاشقان شد که در وصفش همواره می فرمود : نور الهی در آنجا متجلی است . آنجا جایگاه تزکیه ی نفس است .

سرانجام پس ازمجاهدت در میادین جهاد اکبر و جهاد اصغر، مشمول آیه ی  یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه شد و خون پاکش در جزیره ی مجنون در منطقه عملیاتی لشگر92 زرهی ، نزدیک ترین نقطه به کربلای حسینی در روز چهارشنبه 25/7/1363 بر زمین ریخت ، تا درخت اسلام را آبیاری کند و چنین بود که  آرزوی دیرینه اش ( که همواره به همسر فداکارش همواره توصیه می کرد : برای شهادتم دعا کن .) به اجابت رسید .

پیکر مطهرش در بهشت زهرای تهران ، پس از گذراندن تلاش های بی دریغ در راه اسلام و انقلاب آرام گرفت . در حالیکه چهار یادگار از خود به جا گذاشته بود .

و واقعاً باید ستود صبر و استقامت زینب گونه ی همسران شهدا را که با ادامه دادن راه آن بزرگواران ، تلاش دارند فرزندانشان را دوستدار امام زمان  تربیت کنند . انشاءالله

فرازهایی از وصیت نامه شهید بزرگوار ، سرتیپ حسن اقارب پرست :

اللهم الرزقنا شهادة فی سبیلک تحت رایت نبیک و ولایت علی بن ابیطالب علیه السلام

اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمداً رسول الله واشهد ان علیاً ولی الله .

این بنده ی حقیر مسکین مستکین ، متذکر و یادآور می شوم که هرچه آقایی و عزت است در خدمتگزاری درگاه این اوصیا و برگزیدگان الهی است . و بدون شناخت و محبت این ها هیچ عملی قبول نشده و ارائه کننده و تصویب کننده ی اعمال و تقدیم به حضور باریتعالی به دست این خانواده ی عزیز می باشد . تا توان دارید در راه خدمتگزاری به این اولیاء الله کوتاهی نکنید که خود آنها بزرگواری دارند و پاداش بیش از حد می دهند .

اللهم اجعلنی من جندک ، فان جندک هم الغالبون و اجعلنی من حزبک ، فان حزبک هم المفلحون و اجعلنی من اولیائک ، فان اولیائک لاخوف علیهم و لا هم یحزنون .

اما پدر و مادر عزیزم و برادران و خواهرم ، امید است خداوند هدیه ی خانواده ی شما را بپذیرد که خون من عزیزتر از خون علی اکبر ، ابوالفضل و امام حسین علیهم السلام نبوده .

هر چه دارم و داشتم از لقمه حلالی بود که شما به دهنم گذاردید ، و مرا با اسلام از کودکی آشنا کردید و امید است که خداوند به شما صبر عنایت کند .

آسمان آبی

و اما همسر ارجمندم ، ای یار سختی ها و گرفتاری هایم ، سفارشم چنگ زدن به دامان اهل بیت و پیروی از نائب اوست که انشاءالله خداوند تعالی به همه ی شما ملت عزیز کمک خواهد کرد تا نام اسلام عزیز اعتلا یابد و به زودی امر فرج مهدی (عج) عزیز را اصلاح نماید و توفیقی فرماید ،" فاخرجنی من قبری ، مؤتزراً کفنی ، شاهراً سیفی ، مجرداً قناتی ، ملبیاً دعوت الداعی ، در مورد من هم صادق و به دنبال او روان شوم و شویم ".

همسر عزیز ،صبر و تقوا تنها توشه ایست که برایت می گذارم و انشاءالله بتوانی فرزندان عزیزمان را از یاران مهدی (عج) ونایب برحق او تربیت کنی که مایه مباهات در صحرای محشر و در حضور خداوند تبارک و تعالی باشند .

آنچه را که از ابتدای آشنایی تا آخرین لحظه حیات به تو دادم از من نبود بلکه از اسلام بود ولذا تو را به همان اسلام راهنمایی می کنم که او را دریابی و لذا غم و مصیبت مرا بزرگ نخواهی یافت .

تذکر دیگرم خدمت برادران و خواهران در مورد انقلاب اسلامی ایران است که از خدا بخواهید توفیق خدمتگزاری بیشتر شامل حال شما بشود . زمانی بهتر از این برای خدمتگزاری به دین اسلام و اهل بیت نخواهد بود و چه فرصتی از این زیبا تر که چون همه ی شهدای اسلام از صدر تا کنون ضمانت اجرائی خدمت همه ی مسلمانان هستند . در راه اسلام تلاش کنید که خدمات شما بدون هیچ ریا و تزویری مورد رضای خداوند قرار گیرد . خداوند ، خود حافظ این مکتب اسلام می باشد . ولی آنچه مهم است عمل و کارکرد ما در این دنیاست که بعد از سی و چند سال عمر و این همه حجتی که خدا به ما تمام کرده است ، چگونه عمل می کنیم و تا چه حد حاضریم از منافع خود در راه اسلام عزیز ، ایثار کنیم و تا چه حد در آزمایشات خداوندی حاضریم " انا لله و انا الیه راجعون " را با صبر ادا کنیم ...

خدمت به مسلمین و علماء اعلام بالاخص رهبر عزیز فراموش نشود .

به فرزندان ، تلاش در حفظ اسلامیت خودشان و حفظ دستاوردهای انقلاب را سفارش می کنم .نوکری آستان اهل بیت را فراموش نکنید .

دعا برای فرج امام مهدی (عج) عزیز ، از اهم مسائل است .

خدا را در هر مسئله و هر لحظه لحاظ کنید و از یاد او غافل نباشید .

توفیق خدمتگزاری بیش از حد شما را در راه اسلام و انقلاب عزیز و رهبر اصلی این انقلاب ، حضرت مولا مهدی (عج) و نایب او ، امام خمینی را از خداوند متعال خواهانم .

آمین یا رب العالمین


تبیان - سیفی