تبیان، دستیار زندگی
احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان اسبق تیم ملی در نظرسنجی برنامه دوشنبه‌شب 90 به عنوان محبوب‌ترین چهره فوتبالی ایران در سه دهه اخیر انتخاب شد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به اطرافیانم گفتم به حجازی و پروین رای بدهند

عابدزاده محبوب تر از محبوب ها

کریمی و عابدزاده

احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان اسبق تیم ملی در نظرسنجی برنامه دوشنبه‌شب 90 به عنوان محبوب‌ترین چهره فوتبالی ایران در سه دهه اخیر انتخاب شد.

نظرسنجی برنامه 90 در این هفته به انتخاب محبوب‌ترین چهره فوتبالی ایران در سه دهه اخیر اختصاص داشت كه عادل فردوسی‌پور اسم علی پروین، ناصر حجازی، علی كریمی، احمدرضا عابدزاده و علی دایی را در این نظرسنجی قرار داده بود و البته یك گزینه هم به عنوان سایر بازیكنان در نظر گرفته شده بود. در حالی كه نزدیك به 2 میلیون نفر در نظرسنجی برنامه 90 شركت كرده بودند در نهایت این احمدرضا عابدزاده بود كه به عنوان محبوب‌ترین چهره فوتبالی ایران در 3 دهه اخیر انتخاب شد. عابدزاده كه در حال حاضر به عنوان مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس فعالیت می‌كند، در گفت‌وگو با فوتبال ایران به سئوالات پاسخ داد.

از اینكه به عنوان محبوب‌ترین چهره فوتبالی در 30 سال اخیر انتخاب شدید چه حسی دارید؟

واقعا مردم به من لطف دارند و كاری نتوانستم برای آنها انجام دهم. البته من دست بزرگانی مثل علی پروین و ناصر حجازی را می‌بوسم و كوچك‌تر از آنها هستم كه در مقابل محبوبیت آنها عرض اندام كنم. پروین و حجازی برای فوتبال ایران زحمات زیادی كشیده‌اند و من همیشه آنها را دوست داشته‌ام.

ولی شما در نظرسنجی برنامه 90 با اختلاف زیاد محبوب‌تر از پروین و حجازی بودید.

به هرحال مردم لطف دارند و باید دست همه آنها را ببوسم. به نظر من همه ورزشكاران برای این مملكت زحمت كشیده‌اند و هركدام در نوع خود محبوب هستند.

احمدرضاعابدزاده و علی پروین

فكر می‌كنید چه عاملی باعث شد كه در این نظرسنجی به عنوان محبوب‌ترین چهره فوتبالی شناخته شوید؟

به هرحال مردم از قدیم و زمانی كه بازی می‌كردم نسبت به من لطف داشتند. من در رده باشگاهی و ملی همیشه سعی كردم كه تا آخرین توانم زحمت بكشم و حتی با آسیب‌دیدگی‌های مختلف عقب‌نشینی نكردم و هیچ وقت كم نگذاشتم. به هرحال مردم همه این مسائل را به یاد دارند هرچند كه باز هم می‌گویم كاری برای آنها انجام نداده‌ام.

فكر نمی‌كنید پروین و حجازی از اینكه به عنوان محبوب‌ترین انتخاب نشده‌اند، ناراحت شده باشند؟

من گفتم كه كوچك پروین و حجازی هستم و كسی نیستم كه بخواهم در كنار آنها قرار بگیرم. مطمئنا آنها در فوتبال ایران محبوبیت بسیار زیادی دارند و به عنوان یك بزرگتر احترام زیادی برای پروین و حجازی قائلم.

هنگام دیدن این برنامه، خودتان به كدام گزینه رای دادید؟

وقتی برنامه پخش می‌شد من در مغازه‌ام بودم و فقط به اطرافیانم می‌گفتم كه به پروین و حجازی رای بدهند چون آنها جزو بزرگان فوتبال ایران هستند كه افتخارات زیادی را به دست آورده‌اند. البته در آخر برنامه مشخص شد كه من به عنوان محبوب‌ترین انتخاب شدم و امیدوارم لیاقت این عنوان را داشته باشم.

احمدرضا عابدزاده و کریم باقری

فكر می‌كنید به غیر از این 5 نفر، اسم چه كسانی در این نظرسنجی باید قرار داده می‌شد؟

به هرحال فوتبالیست‌هایی مثل كریم باقری، خداداد عزیزی، جواد زرینچه، مهدی مهدوی‌كیا، جواد نكونام و خیلی از فوتبالیست‌های دیگر، جایشان در این نظرسنجی خالی بود. در ضمن باید از فوتبالیست‌های دهه 60 هم یاد كنیم كه البته اسم‌شان را نمی‌آورم چون آن زمان و همچنین زمان مربیگری دهداری در تیم ملی خیلی‌ها محبوب و سرشناس بودند و از لحاظ فنی هم جزو بهترین‌ها محسوب می‌شدند.

از این موضوع فاصله بگیریم. وضعیت پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

خدا را شكر كه هواداران روز دوشنبه ورزشگاه آزادی را با خوشحالی ترك كردند. ما چند هفته خوب نتیجه نگرفتیم و این باعث ناراحتی طرفداران پرسپولیس شد ولی الان وضعیت فرق كرده و پرسپولیس رفته رفته به روزهای اوج برمی‌گردد. برای من خیلی جالب بود كه طرفداران تراكتور هم به استادیوم آمده بودند و در مجموع یك بازی جذاب را شاهد بودیم.

از عملكرد میثاق معمارزاده راضی هستید؟

میثاق و علیرضا حقیقی در شرایط خوبی قراردارند و من همیشه نقطه‌ضعف‌هایشان را به آنها گوشزد می‌كنم تا هفته به هفته بهتر شوند. آنها باید بدانند كه در تیم بزرگی مثل پرسپولیس نباید اشتباه كرد چون در صورت انجام یك اشتباه شاید در نهایت تیم بازنده شود.

در مورد انتخاب دروازه‌بان اصلی شما نظر می‌دهید؟

خیر. در این مورد آقای زلاتكو كرانچار نظر می‌دهد.

به نظر شما پرسپولیس قهرمان می‌شود؟

ما فصل را برای قهرمانی شروع كردیم و امیدوارم مثل 2 سال پیش كه پرسپولیس قهرمان شد این فصل هم قهرمان شویم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری