تبیان، دستیار زندگی
صبح امروز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی خاموشی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دکتر علیرضا طالب پور؛ مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در یک نشست خبری در ساعت 10 صبح در محل موسسه تبیان در مورد بزرگترین مرکز خدمات داده اینترنتی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست خبری افتتاح IDC تبیان برگزار شد

نشست خبری افتتاح idc تبیان

صبح امروز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی خاموشی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دکتر علیرضا طالب پور؛ مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در یک نشست خبری در ساعت 10 صبح در محل موسسه تبیان در مورد بزرگترین مرکز خدمات داده اینترنتی (IDC) بخش دولتی کشور که بزودی آغاز به کار می کند، پاسخگو سوالات خبرنگاران بودند.

دکتر خاموشی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش روابط عمومی تبیان، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری ها در جامعه کنونی، گفت: این ضرورت بر هیچ یک از نهادهای مردمی و دولتی پوشیده نیست، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهادها این مرحله را گذرانده اند و در این زمینه نیاز به توجیه مسئولان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینكه ضرورت استفاده از فناوری ها از جهان غرب و مدرن به جامعه ما آمده است، اظهار کرد: در بهره برداری از این فناوری ها باید اقتضائات فطری که فناوری در آن شکل گرفته با فضای جامعه خودی و ضرورت های استفاده از آن ارزیابی شود تا بتوان به صورت بهینه از آنها بهره گرفت.

حجت الاسلام خاموشی با تاکید بر لزوم قابلیت پالایش فضای ارتباطی، تصریح کرد: این پالایش به منظور جلوگیری از تهاجمات فرهنگی باید انجام شود تا فرهنگ بیگانگان نتواند به آسانی در فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه رواج یابد و فضای اطلاع رسانی امن شکل بگیرد.

وی پیرامون دلایل محول کردن راه اندازی این فضا توسط موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، ابراز داشت: در ابلاغه هفت ماده ای مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون راه اندازی هیئت های فارسی زبان داخلی با رعایت مرزهای علمی و فرهنگی کشور تاکید شده بود و این موسسه نیز با راه اندازی اینترانت داخلی و در اختیار گرفتن سیاست های همسو در این عرصه گام های مهمی برداشته است.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به امکان استفاده از میزبان های خارجی در بهره گیری از فناوری، عنوان کرد: در ماده دوم ابلاغیه رهبری به این امر اشاره شده است که می توان با تاسیس IDC به عنوان یک فرایند ملی که از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی به سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ شده است اطلاعات کامل تمامی نهادها و سازمان ها را نگهداری کرد.

دکتر طالب پور؛ مدیر عامل موسسه تبیان

در ادامه این نشست، علیرضا طالب پور، مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان پیرامون ضرورت های ایجاد IDC گفت: بحث حضور فعال در شبکه های جهانی، سند چشم انداز 20 ساله کشور، سیاست های کلی نظام در بخش امنیت ملی و برنامه پنج ساله توسعه كشور مهمترین دلایل برنامه ریزی و راه اندازی IDC است.

وی با اشاره به تعامل و شناسایی زیر ساخت های مرتبط توسط این موسسه خاطرنشان کرد: تبیان علاوه بر نفوذ و تعامل با شبکه مساجد کشور به منظور ارائه محتوای غنی در انجام فعالیت ها، حوزه های استراتژیک را پیش بینی کرده است.

تنظیم: هومن بهلولی