تبیان، دستیار زندگی
حال نابود شدن است تغییر مدیریت فدراسیون باستانی از انحطاط این ورزش جلوگیری می‌كند سازمان تربیت بدنی از عملكرد فدراسیون ورزش باستانی و زورخانه‌ای ناراضی است، با توجه به اینكه دكتر عبدالله سجادی در مجمع فدراسیون برای چهار سال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عباس زندی:

كشتی پهلوانی در حال نابود شدن است
تغییر مدیریت فدراسیون باستانی از انحطاط این ورزش جلوگیری می‌كند

سازمان تربیت بدنی از عملكرد فدراسیون ورزش باستانی و زورخانه‌ای ناراضی است، با توجه به اینكه دكتر عبدالله سجادی در مجمع فدراسیون برای چهار سال دیگر در سمت خود ابقا شد، اما موضوع بركناری وی جدی است.

كارشناسان این رشته نیز معتقدند فدراسیون ورزش باستانی روند رو به رشدی نداشته و به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

قهرمان 4 دوره مسابقات كشتی پهلوانی گفت: با ادامه‌ی روند فعلی در فدراسیون ورزش‌های باستانی، این ورزش و كشتی پهلوانی نابود می‌شود.

عباس زندی اظهار كرد: زمانی كه فردی در طول مدیریت ده ساله‌ی خود بر فدراسیونی باعث ركورد یك ورزش ملی شده است چرا نباید كنار رفته و جای خود را به دیگران بدهد كه در صورت ادامه‌ی حضور وی در راس فدراسیون ورزش‌های باستانی كشتی پهلوانی از بین می‌رود.

وی افزود: كشتی پهلوانی مهم‌ترین بخش ورزش‌های باستانی است و در جهت رساندن كشتی پهلوانی به جایگاه واقعی خود هیچ حركتی از سوی فدراسیون ورزش‌های باستانی انجام نگرفته است.

قهرمان كشتی پهلوانی كشورمان با تاكید بر این كه مسوولان فدراسیون ورزش‌های باستانی در رسیدگی به امور این ورزش‌ كم كار و بی‌توجه هستند، خاطرنشان كرد: تغییر مدیریت در راس فدراسیون‌هایی با این روند ضعیف می‌تواند بسیار مفید باشد و به ورزش در حال نابودی كشتی پهلوانی كمك زیادی كند.

زندی نبود یك فرد آگاه به مسایل ورزشی در راس فدراسیون، عدم استفاده از نظرات كارشناسان و پیشكسوتان، كم توجهی به كشتی پهلوانی و خود سرانه عمل كردن را از مهم‌ترین دلایل عدم نتیجه‌گیری فدراسیون ورزش‌های باستانی و كشتی پهلوانی عنوان كرد و گفت: در برگزاری مسابقات سوپر شامپیون در حالی كه فدراسیون كشتی تمام كارها را برای برگزاری این مسابقات مهم انجام می‌داد فدراسیون ورزش‌های باستانی خود سرانه عمل كرد و این مسابقات مهم را كه كمك زیادی به كشتی پهلوانی ایران و در نهایت جایگزینی این رشته‌ در المپیك و جهان می‌كرد را لغو كرد. چرا یك چنین فردی دوباره در راس قرار می‌گیرد و انتخاب می‌شود؟

وی با اشاره به این كه قرار گرفتن كشتی پهلوانی زیر نظر فدراسیون كشتی تحول بزرگی در این رشته ایجاد می‌كند ابراز كرد: طالقانی فردی آگاه به مسایل كشتی است و كشتی پهلوانی نیز ریشه‌ی كشتی آزاد است و زمانی كشتی پهلوانی از بین برود كشتی ایران لطمه می‌بیند و باید هر چه سریع‌تر جلوی انحطاط این ورزش را گرفت.

قهرمان چهار دوره‌ی كشتی پهلوانی پایتخت تصریح كرد: اختصاص بودجه‌ی كافی و جوایز مطلوب، افزایش انگیزه برای آوردن كشتی‌گیران برتر آزاد كشور مانند حیدری، دبیر، رضایی و دیگران به این رشته، برگزاری مسابقات سوپر شامپیون و ارایه آن به مسابقات المپیك و جهانی از راهكارهای رونق دوباره‌ی ورزش باستانی و كشتی پهلوانی است.

وی اظهار داشت: از بین رفتن زورخانه‌های كشور و ساخت فضاهای غیر مفید به جای مكان رشد جوانان از پیامدهای كارهای اشتباه فدراسیون ورزش‌های باستانی است.