تبیان، دستیار زندگی
قرار نبود او برود و من باشم. نمی‌دانم چگونه صحبت كنم. من یك جورهایی به او سنجاق شده‌ام. وقتی مرا می‌بینند می‌گویند رسام و برعكس. خیلی سخت است. یك جایی در خانه سبز زنده یاد خسرو شكیبایی گفت: مرگ بالاخره سراغ تك تك اعضاء «خانه سبز» می‌آید. خسرو رفت و امروز
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

من و  رسام به هم سنجاق شده بودیم

مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود رسام

پیكر مسعود رسام از مقابل خانه سینما تشییع شد

پیكر زنده یاد «مسعود رسام» با حضور هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

به گزارش  فارس، مراسم تشییع پیكر مرحوم «مسعود رسام» امروز در میان بغض و اندوه هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون از مقابل خانه سینما برپا شد و پیكر وی به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع شد.

بنابراین گزارش، در این مراسم كه زیر باران پاییزی در حال برگزاری بود، بیژن بی‌رنگ طی سخنانی همراه با بغض و اشك گفت: از طرف خانواده زنده یاد رسام، دوستان و همكاران و آنهایی كه اینجا هستند، درگذشت مسعود را به ملت ایران تسلیت می‌گویم.

وی افزود: قرار نبود او برود و من باشم. نمی‌دانم چگونه صحبت كنم. من یك جورهایی به او سنجاق شده‌ام. وقتی مرا می‌بینند می‌گویند رسام و برعكس. خیلی سخت است. یك جایی در خانه سبز زنده یاد خسرو شكیبایی گفت: مرگ بالاخره سراغ تك تك اعضاء «خانه سبز» می‌آید. خسرو رفت و امروز نیز سازنده‌اش رفت.

بی‌رنگ ادامه داد: در جایی زندگی می‌كنیم كه متاسفانه عمر هنرمندان آن قدر كه باید نیست. هنرمندان به دلیل هنرمند بودنشان حساس‌تر هستند و غم و دردها را بیشتر می‌فهمند. در طی همه این سال‌ها مسعود دوست من، همكارم و شریكم بود. شاید افرادی به راحتی اكنون در صدا و سیما حضور دارند و فیلم می‌سازند و به راحتی از راهی كه امثال رسام گشوده‌اند، در این حرفه كار می‌كنند.

در جایی زندگی می‌كنیم كه متاسفانه عمر هنرمندان آن قدر كه باید نیست. هنرمندان به دلیل هنرمند بودنشان حساس‌تر هستند و غم و دردها را بیشتر می‌فهمند. در طی همه این سال‌ها مسعود دوست من، همكارم و شریكم بود. شاید افرادی به راحتی اكنون در صدا و سیما حضور دارند و فیلم می‌سازند و به راحتی از راهی كه امثال رسام گشوده‌اند، در این حرفه كار می‌كنند.

وی اظهار داشت: او را در راهروهای شبكه یك پیدا كردم، یا او مرا پیدا كرد. با هم را افتادیم و تلویزیون را از نو كشف كردیم. آنهایی كه طی این سال‌ها كار كرده‌اند، می‌دانند كه من چه می‌گویم. افتخار بزرگی برای رسام بود كه چندی قبل در جشنواره شهر به عنوان كسی كه در 30 سال اخیر در تلویزیون به فرهنگ ملت خود خدمت كرده بود، از شهردار تهران كلید شهر را دریافت كند و این بدین معناست كه او متعلق به همه شهر و همه مملكت است.

مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود رسام

بیژن بی‌رنگ در ادامه سخنان خود به ریزش باران اشاره كرد و گفت: باران می‌آید... وقتی باران می‌آمد،‌ ما شانس می‌آوردیم و معتقد بودیم كه شانس می آید. سعی می‌كردیم كه در باران كارهای خودمان را بسازیم. جای تعجب نیست. با كارهای رسام خیلی‌ها بزرگ شدند. چندین نسل كسانی كه زمان پخش محله بروبیا 10 سالشان بود، امسال 40 ساله هستند. دوره به دوره با او بزرگ شدند و از او خاطره دارند. او كسب بود كه كار كردن برایش مفهوم و معنای دیگری داشت. او پیام‌هایی می داد كه از بطن جامعه برخاسته بود و به شكل برنامه آنها را تحویل می‌داد و امروز یك هموطن و یك دوست از میان ما رفت. واقعا رفت؟ هنرمندان نمی‌میرند.

وی تصریح كرد: من زندگی را شبیه به یك روز برفی می‌دانم كه از صبح زود شروع به باریدن می‌كند. هركس در این روز مسیری را طی می‌كند و جای پایی از خود به جا می‌گذارد. پس آفتاب می‌زند. برخی جای پاها آب می‌شوند ولی بعضی دیگر عمیق‌تر هستند و مدت طولانی وجود دارند و به راحتی پاك نمی‌شوند. همچنین مفهوم رنگ سبز را شاید رسام معرفی كرد. سبز سبزم ریشه دارم... در زمستان هم بهارم... او همیشه سبز بود و سبز خواهد ماند. من حضور او را در این جمع احساس می‌كنم و به او می‌گویم خوش آمدی... خوش آمدی... خوش آمدی...

در ادامه این مراسم، حكیم یكی از دوستان زنده یاد رسام نیز در سخنان كوتاهی گفت: مسعود رسام جزو كسانی بود كه سربلند زندگی كرد و سربلند رفت. او زحمات بسیاری در طول زندگی خود كشید و در دوران بیماری، خوابی دیده بود كه او را متحول كرده بود. در عرصه متلاطم كنونی كه بسیاری از افراد به بیراهه رفتند، او راه خوبی را پیدا كرد و عاقبت به خیر شد. او در سال‌های اخیر معنویت خاصی پیدا كرده بود.

مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود رسام

در این مراسم محمد مهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سینما، مهدی فرجی مدیر شبكه دو سیما، مهران رسام، فریبا نادری، فرهاد توحیدی، داریوش فرهنگ، مسعود شامحمدی، الهام پاوه نژاد، مرتضی جودی، پژمان بازغی، رضا توكلی، اسماعیل عفیفه، رضا بالا، حبیب الله كاسه‌ساز و ... حضور داشتند.

مراسم بزرگداشت سومین روز درگذشت مرحوم رسام روز پنجشنبه 14 آبان ماه و مراسم هفتمین روز درگذشت وی نیز روز دوشنبه 18 آبان ماه در مسجد جامع شهرك غرب برگزار می‌شود.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی