تبیان، دستیار زندگی
این مراسم سه شنبه 4 اسفند ماه درمؤسسه تبیان با اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز شد كه درآن عده كثیری از كاربران و كاركنان تبیان به همراه خانواده حضور داشتند . پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ، زیارت عاشورای حسینی قرائت شد كه ح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش مراسم عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) در تبیان

این مراسم سه شنبه 4 اسفند ماه درمؤسسه تبیان با اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز شد كه درآن عده كثیری از كاربران و كاركنان تبیان به همراه خانواده حضور داشتند .

پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ، زیارت عاشورای حسینی قرائت شد كه حال و هوا و جلوه ای نورانی و معنوی به مراسم بخشید وسپس مداحان اهل بیت با نوحه خوانی به بیان مصائب اهل بیت عصمت و طهارت و بازماندگان واقعه كربلا پرداختند كه  با سینه زنی عاشقان ابا عبدا... (ع) همراه بود .

بعد از مراسم عزاداری و سینه زنی ، حجت الاسلام والمسلمین سیدان طی بیاناتی به تشریح هدف قیام امام حسین (ع) كه همانا امر به معروف و نهی از منكر بود پرداختند و ضمن بیان مراتب مختلف انسان از بالاترین مقامها تا پائین ترین درجات عالم خلقت ، به واقعه كربلا اشاره نمودند كه طی آن ، گروهی به بالاترین رتبه ممكن رسیده و درود و سلام ابدی را برای خود بجا گذاشتند و جمعی دیگر به پست ترین درجه سقوط كرده و لعن و نفرین تا ابد را كسب كردند .

ایشان در انتهای سخنان خویش به این جمله از سیدالشهداء (ع) اشاره نمودند كه : " اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید ."

پس از سخنان حجت الاسلام سیدان ، مراسم نوحه خوانی و سینه زنی ادامه یافت كه در انتهای مراسم نیز عزاداران شام را میهمان جناب آقای دكتر طالب پور بودند .

در جمع عزاداران علاوه بر آقای دكتر طالب پور و تعدادی از اعضاء هیئت مدیره ؛ 3چهره آشنای ورزشی نیز حضور داشتند كه عبارت بودند از حجت الاسلام علیپور ، معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال و آقایان امیر قلعه نوعی (مربی استقلال ) و عارف محمدوند ( بازیكن پرسپولیس).

روابط عمومی تبیان