تبیان، دستیار زندگی
رییس دومین نمایشگاه تخصصی كتاب دانشگاهی، برنامه‌ سلسله نشست‌های مالكیت فكری در روزهای برپایی این نمایشگاه را تشریح كرد.نقد و بررسی محدودیت‌های اجرای قانون مالكیت فكری از منظر اداری و قانونی و نیز واكاوی ساماندهی و سامان‌بخشی مبحث مالكیت فكری از برنامه های
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست هاي مالكيت فكري در نمايشگاه كتاب دانشگاهي
کتاب

رييس دومين نمايشگاه تخصصي كتاب دانشگاهي، برنامه‌ سلسله نشست‌هاي مالكيت فكري در روزهاي برپايي اين نمايشگاه را تشريح كرد.نقد و بررسي محدوديت‌هاي اجراي قانون مالكيت فكري از منظر اداري و قانوني و نيز واكاوي ساماندهي و سامان‌بخشي مبحث مالكيت فكري از برنامه هاي اين نشست هاي تخصصي اعلام شده است.

عباس حسيني‌نيك در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با اشاره به ضرورت توجه به موضوع مالكيت فكري اظهار داشت: مالكيت فكري اگرچه در دنيا قدمت دارد و قانونمند شده است، ولي در كشور ما سابقه زيادي ندارد و فعالان حوزه نشر نسبت به آن بي‌تفاوتند.

وي ادامه داد: در اين نشست‌ها كه با حضور فعالان حقوقي و حوزه نشر كشور همراه خواهد بود، محدوديت‌هاي اجراي اين قانون از منظر اداري و قانوني نقد و بررسي مي‌شود.

حسيني، ساماندهي و سامان‌بخشي مبحث مالكيت فكري در كشور را ضروري دانست و گفت: بايد سعي كنيم زودتر به جامعه جهاني بپيونديم و مباحث مختبف ترجمه و نشر داخل كشور را در حوزه نشر ساماندهي كنيم.

وي با بيان اين‌كه چهار نشست در روزهاي برپايي نمايشگاه برگزار خواه شد، تصريح كرد: نشست‌هاي «بررسي مالكيت ادبي و هنري در حقوق ايران» با حضور دكتر ستار زيباكلام و «مشكلات و موانع حمايت از مالكيت فكري در ايران» توسط محمود حكمت‌نيا در سومين روز اين نمايشگاه (11 آبان ماه) برگزار خواهد شد.

رييس دومين نمايشگاه تخصصي كتاب دانشگاهي با اشاره به برپايي دو نشست ديگر در پنجمين روز اين نمايشگاه يادآور شد: دو نشست «نقد و بررسي قانون حمايت از حقوق مولفان و مصنفان سال 48» و «حقوق قرارداد مولف» نيز با حضور دكتر صادقي و دكتر پژمان محمدي 13 آبان ماه برپا مي‌شود.

دومين نمايشگاه تخصصي كتاب دانشگاهي نهم تا 15 آبان ماه در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي هنري خيابان حجاب از ساعت 9 تا 18 برگزار مي‌شود.