تبیان، دستیار زندگی
قی آیینی برگزار می شود سخنرانی معمار برجسته ژاپنی در تهران شیرینی به کام ایرج طهماسب اکران فیلم ایران – ژاپنی " فردا " در سرزمین آقتاب تابان پینوکیو در ایتالیا غوغا کرد وسایل فیلمبرداری عادلانه تقسیم نمی شود جشن سوم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبر هنری( 27 مهر)

دومین جشنواره موسیقی آیینی از 30 مهر تا 4 آبانماه جاری در تهران برگزار می شود.

در این جشنواره برای نخستین بار ، هنرمندان پیشکسوت موسیقی آیینی علاوه بر نوازندگی مراسم چوب بازی ، شمشیر بازی ، کشتی گیری ، جشن خرمن ، ذکر خنجر و .... را اجرا می کنند .

بر پایه این گزارش همچنین جلسات سخنرانی با حضور کارشناسان شهرستانی برای بررسی آداب و رسوم نقاط مختلف در تالار سنگلج برگزار می شود.

گفتنی است دومین جشنواره موسیقی آیینی با همکاری مرکز موسیقی ، انجمن موسیقی ایران و کانون هنرهای آیینی و سنتی خانه هنرمندان در تالار وحدت ، رودکی ، خانه هنرمندان و سنگلج برگزار می شود.

سخنرانی معمار برجسته ژاپنی در تهران

" آرتا ایزوزاکی " معمار و شهرساز برجسته ژاپنی عصر چهارشنبه 24 مهر در محل موزه هنرهای معاصر تهران سخنرانی کرد.

وی که برای شرکت در سمینار بین المللی "معماری برای جهان در حال تحول" به ایران سفر کرده است . رأس ساعت 30/18 در سالن اجتماعات این موزه با حضور صاحب نظران برجسته از ایران و کشورهای مختلف جهان به بررسی آثار جدید خود خواهد پرداخت.

ایزوزاکی متولد ایالت کیوشوی ژاپن و دارای دکترای معماری از دانشگاه توکیو است .

وی تاکنون جوایز متعدد بین المللی از قبیل شیر طلائی بینال معماری و نیز ، مدال طلای موسسه سلطنتی معماران انگلیس و جایزه ی کتاب سال معماری ژاپن را دریافت کرده است .

گفتنی است این سمینار با حضور 30 صاحب نظر برجسته معماری دنیا در موزه ی هنرهای معاصر کار خود را آغاز نمود و با سخنرانی "رادو تیسنادو " و "فیلیپ جو دیوید" از فرانسه به کار خود پایان می دهد .

شیرینی به کام ایرج طهماسب

آمار فروش فیلمهای ایرانی تا پایان 20 مهر اعلام شد.

فروش فیلم "دختر شیرینی فروش" به کارگردانی ایرج طهماسب پس از پنج هفته نمایش به مرز 198 میلیون تومان رسید.

برهمین اساس پس از این فیلم ، فیلم های "بانوی کوچک" به کارگردانی مهدی صباغ زاده ، 43 میلیون ، "ساقی" به کارگردانی محمدرضا اعلامی معادل 2 میلیون و 761 هزار و 450 تومان ، "سام و نرگس" به کارگردانی ایرج قادری معادل 95 ملیون تومان و "آوازهای سرزمین مادری ام" به کارگردانی بهمن قبادی تاکنون 2 میلیون تومان فروش داشته اند.

اکران فیلم ایران – ژاپنی "

فیلم "فردا" محصول مشترک ایران و ژاپن از دیروز در سینماهای سه شهر توکیو ، یوکوهاما و چیباو در ژاپن روی پرده رفت.

این فیلم را "ستسوئو ناکایاما" کارگردان ژاپنی ساخته است و عباس کیارستمی فیلمساز ایرانی مشاور هنری آن بوده است .

" کنجیرو مایتانی" نویسنده و منتقد معروف ژاپن در مورد این فیلم گفت "فردا" فیلمی است که عشق به انسان را برای تماشاگر محسوس می کند.

وی افزود: شادی ناشی از دیدن این فیلم قلب مرا تکان داده است "فردا" قرار است در بیست و ششمین جشنواره جهانی فیلم مونترال نیز به نمایش درآید.

پینوکیو در ایتالیا غوغا کرد

فیلم جدید "روبرتو بنینی" کارگردان سرشناس ایتالیایی و برنده جایزه اسکار، تحت عنوان "پینو کیو" با استقبال بی نظیر مردم این کشور مواجه شد.

این فیلم که بر اساس یک روایت کلاسیک قرن نوزدهم، مربوط به پسرکی است که ازچوب ساخته شده ، در روزهای پایانی هفته گذشته در ایتالیا به نمایش در آمده و بیش از هفت میلیون دلار فروش داشت است . این فیلم که نقدهای متفاوتی از آن مطرح شده است، در 860 سینما در ایتالیا بروی پرده رفته و تاکنون یک میلیون و 15 هزار نفر تماشاگر داشته است.

وسایل فیلمبرداری عادلانه تقسیم نمی شود

سیروس الوند کارگردان فیلم هایی چون "مزاحم" و "دستهای آلوده" که هم اکنون مشغول پیش تولید فیلم جدید خود با عنوان "برگ برنده" می باشد در رابطه با موضوع فیلم جدید خود گفت : موضوع این فیلم در ارتباط با جامعه معاصر ایران است .

وی همچنین درباره تاخیر فیلمبرداری به روزنامه ابرار گفت : وسایل بصورت عادلانه تقسیم نمی شود و ابزاری که در اختیار گروه فیلمبراری است مستهلک می باشد به همین خاطر به اندازه کافی وسیله وجود ندارد و باید در نوبت باشیم تا به وسایل فیلمبرداری دسترسی پیدا کنیم .

الوند عقیده دارد: دولت باید به سینما کمک کند ، چون سینما یک صنعت فراگیر است که توده مردم با آن مرتبط هستند .

وی در ادامه افزود : مخارج فیلم ها زیاد و سالنهای نمایش به تعداد محدود وجود دارد . به همین دلیل نمی توان مخارجی را که برای روی یک فیلم سرمایه گذاری شده است ، به دست آورد.

جشن سومین سالگرد تأسیس خانه موسیقی برگزار می شود

جشن سومین سالگرد تاسیس خانه موسیقی با برنامه هایی چون اجرای ارکستر سمفونیک تهران و یک گروه محلی، بزرگداشت رهبر قنبری مهر و مصطفی کمال پور تراب ، امروز شنبه 27 مهرماه در تالار وحدت برگزار می شود.

به گزارش روزنامه رسالت ، داریوش پیر نیاکان دبیر این جشن و سخنگوی خانه موسیقی گفت : این جشن هر سال همزمان با روز جهانی موسیقی برگزار می شود ولی امسال برگزاری آن بنابه دلایلی به چند هفته بعد موکول شد . پیرنیاکان افزود : ما موسیقی خود را به دنیا نشناسانده ایم و این وظیفه هنرمند نیست بلکه مرکز موسیقی با همکاری خانه موسیقی باید برای این کار برنامه ریزی کند .

وی خاطر نشان کرد : اگر می بینید موسیقی هند جهانی شد. به علت برنامه ریزی و حضور مستمر آن در فستیوالهای جهانی بوده است . هنوز بسیاری از هنرمندان خانه موسیقی را باور نکرده اند و ما باید برای جلب اطمینان آنان تلاش کنیم.