تبیان، دستیار زندگی
آیة الله حاج آقا مصطفی خمینی : دانشهای عقلی و نقلی ، سیاست اسلامی و دینی را در جوانی یاد گرفته ، و به جایی رسیده بود، که از نخبگان زمان ما، بلکه عصرها و زمانها بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهيد مصطفي در نگاه بزرگان
سید مطصطفی خمینی

شخصيت علمي و سياسي و عرفاني و عبادي شهيد بر همگان روشن است و ما بخاطر تبرک و تيمن کلام عده اي از بزرگان را زينت بخش صفحات مي گردانيم :

امام خميني ره:

  1. من اميد داشتم که اين مرحوم (حاج آقا مصطفي ) شخص خدمتگذار و سودمند براي اسلام و مسلمين باشد ولي راد لقضائه و ان الله لغني عن العالمين .

آية الله العظمي بهاء الديني (ره ):

  1. ... ابن الامام ، بل هو الامام ، بل له اب مثل الامام ، شديد الحب بالامام ، لا لاجل الابوة ، و الامام شديد الحب لا لاجل ابنوة ، بل لجهات اخر لامجال لذکرها.
  2. آية الله حاج آقا مصطفي خميني : دانشهاي عقلي و نقلي ، سياست اسلامي و ديني را در جواني ياد گرفته ، و به جايي رسيده بود، که از نخبگان زمان ما، بلکه عصرها و زمانها بود. درست گفتار و نيک سيرت بود، با کمال زيرکي و هوشياري به نفوس ، آگاهي داشت ، در انقلاب اسلامي و حوادث آن نقش ‍ بسيار ارزنده اي داشت ... فرزند امام بود، بلکه خود، امامي بود، بلکه پدري مثل امام داشت ...

مقام معظم رهبري حضرت آية الله العظمي خامنه اي :

  1. مرحوم سيد مصطفي خميني (ره ) يکي از شخصيت هاي بالقوه و بالفعل اسلام بود. روزي که ايشان شهيد شدند، در حدود سنين 48 - 47 سالگي بودند و در آن سن جزء ممتازين کساني بود، که در حوزه هاي علميه قم ، نجف ، مشهد، و... وجود داشت ، بنده ايشان را به عنوان يک چهره برجسته حوزه علميه قم از سالهاي قبل مي شناختم .

آية الله معرفت  ره:

  1. تواضع و فروتني از ويژگيهاي آن مرحوم بود و اين در حالي بود که ايشان هم به دليل فرزندي امام (ره ) و هم به خاطر ويژگيهايي فردي از موقعيت اجتماعي بالايي برخوردار بود... ايشان جلوتر از پدر بزرگوارشان حرف نمي زد، و اصولا نمي توان آن مرحوم را از والد جدا دانست . خيلي از افراد اعتقاد داشتند که ايشان در تمام ابعاد همانند زماني است که امام (ره ) در سنين جواني بودند.

منبع : حوزه نت