تبیان، دستیار زندگی
تا زمانی‌كه حسن‌نیت پاكستان به‌ویژه در كنترل مرزها ثابت نشود، باید هرگونه كمك به این كشور به حالت تعلیق درآید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ریگی به ایران بازمی گردد!

ریگی

روز بعد از جنایات تروریستی گروهك ریگی در شهر پیشین و شهادت جمعی از فرماندهان سپاه و هموطنان‌مان، وزیر امور خارجه از تعیین ضرب‌الاجلی برای پاكستان خبر داد

تا این كشور در آن فاصله زمانی اقدامات مؤثر خود را برای تحویل عناصر جنایتكار و رهبران آنها صورت دهد. چندی پیش محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری نیز در گفت‌وگو با آصف‌علی زرداری رئیس‌جمهوری پاكستان بر سر جدول زمان‌بندی مبارزه با تروریسم در پاكستان به توافق رسیده بودند.

به گزارش خبرنگار همشهری، منوچهر متكی در غیاب سخنگوی دستگاه دیپلماسی خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان اینكه این تروریست‌ها مرز ایران و پاكستان را نقض كرده و در پاكستان اقامت دارند، به ارتباطات آنها با سرویس‌های اطلاعاتی و برخی نیروهای مستقر در منطقه از جمله در پاكستان و افغانستان اشاره كرد.

این تروریست‌ها مرز ایران و پاكستان را نقض كرده و در پاكستان اقامت دارند

سفر به پاكستان

مصطفی محمد نجار

بعد از این ماجرا روز گذشته مهدی محمدی فر معاون پارلمانی وزیر كشور در گفت‌وگو با مهر خبر داد كه مصطفی محمد نجار و هیات همراهش تا 2روز آینده برای بررسی حوادث تروریستی به پاكستان سفر خواهند كرد.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات نیز در حاشیه مراسم تشییع پیكر سردار شهید نورعلی شوشتری با اشاره به سفر قریب‌الوقوع هیاتی از ایران به پاكستان برای بررسی حوادث تروریستی اخیر گفت: این هیات قرائن بسیار خوبی دارد كه اقدامات عبدالمالك ریگی با مجموعه اطلاعاتی پاكستان مرتبط است.

منتظر مجوز

محمد پاكپور ، فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از عملكرد مسئولان پاكستانی در برخورد با تروریست‌ها، خواستار صدور مجوزهای لازم برای برخورد سپاه با آنها در خاك این كشور شد. یدالله جوانی رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در گفت‌وگو با همشهری تاكید كرد كه سپاه این حق را برای خود قائل است كه در داخل خاك پاكستان علیه گروهك ریگی عملیات انجام دهد.

تا زمانی‌كه حسن‌نیت پاكستان به‌ویژه در كنترل مرزها ثابت نشود، باید هرگونه كمك به این كشور به حالت تعلیق درآید

بازداشت 3 مظنون

روز گذشته محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نیز در گفت‌وگو با فارس از بازداشت 3 مظنون عملیات تروریستی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: به‌دلیل مسائل امنیتی درخصوص نام و مشخصات این اشخاص توضیحاتی ارائه نمی‌دهم اما این تروریست‌ها تابعیتی ایرانی دارند البته كسی كه این عامل انتحاری را همراهی كرده باشد، تاكنون بازداشت نشده است.

تعلیق كمك‌ها

حشمت‌الله فلاحت پیشه از تذكر كتبی نمایندگان به رئیس‌جمهوری مبنی بر لزوم به‌تعلیق درآمدن همه كمك‌های ایران به پاكستان خبر داد و گفت: سازمان اطلاعات محرمانه ارتش پاكستان نزدیك‌ترین نقش را نسبت به پوشش تروریسم در منطقه برعهده داشته است.

این عضو كمیسیون امنیت ملی تصریح كرد: تا زمانی‌كه حسن‌نیت پاكستان به‌ویژه در كنترل مرزها ثابت نشود، باید هرگونه كمك به این كشور به حالت تعلیق درآید.

تنظیم برای تبیان: سعیدآقازاده