تبیان، دستیار زندگی
سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گلایه‌هایی مبنی بر کندی روند صدور مجوز کتاب وجود دارد که این موضوع در دست بررسی است و درصدد تسریع این روند هستیم. در این زمینه می‌توانیم تفویض اختیارهایی انجام دهیم وبرای مثال احتمال دارد مسوولیت صدور مجوز بر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:روند صدور مجوز کتاب‌ تسریع می‌شود

سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گلایه‌هایی مبنی بر کندی روند صدور مجوز کتاب وجود دارد که این موضوع در دست بررسی است و درصدد تسریع این روند هستیم. در این زمینه می‌توانیم تفویض اختیارهایی انجام دهیم وبراي مثال احتمال دارد مسوولیت صدور مجوز برخی کتاب ها كه نويسندگانشان شهرستاني اند در خود استان‌ها صادر شود.

به گزارش خبرنگزاری کتاب ایران (ایبنا)، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه کتاب کرمان در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: در این که کتاب‌ها باید بررسی شود کسی حرفی ندارد. ولی مسوولان ما باید جدی‌تر باشند و اگر لازم است این بخش تقویت شود. ما الان داریم روند صدور مجوز برای کتاب‌ها را بررسی می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر به نتیجه مطلوب دست يابيم.

سید محمد حسینی ادامه داد:گلایه‌ای که غالبا وجود دارد این است که سرعت کار در صدور مجوز پايين است. همه نویسندگان و شاعران در زمینه‌های مختلف، علاقه‌مندند که اثرشان سریع‌تر تعیین تکلیف و نتیجه به آن‌ها اعلام شود. بنابراین تلاش داریم همین‌گونه باشد تا رضايت آنها جلب شود.

مراسم افتتاحيه ششمين نمايشگاه كتاب كرمان از ساعت 9 صبح امروز 27 مهر با حضور سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، محسن پرویز، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، منصور واعظی، دبیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور، حبیب‌الله ده‌مرده، استاندار کرمان، حجت‌الاسلام یحيی جعفری، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهر کرمان و احسان‌الله حجتی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایرا ن در تالار برق واقع در مصلای شهر کرمان برگزار شد.

نمایشگاه کتاب کرمان هفت روز به‌ طول می‌انجامد و ناشران در دو نوبت صبح و عصر میزبان علاقه‌مندان به کتاب خواهند بود.

كتاب‌های نمایشگاه کرمان همچون دیگر نمایشگاه‌های استانی با ۴۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود.

پس از برگزاری نمایشگاه کتاب کرمان در آبان ماه سه نمايشگاه در شهرهاي زنجان، کرمانشاه و شيراز برگزار خواهد شد.